מכס עקבה: סוכלו שלושה ניסיונות להברחת טובין

בעקבות מידע מודיעיני חשפו מוכסי הנמל מכולות של 40 רגל ובהן זיקוקין, סיגריות, ציוד משרדי ועוד. המכולות הוסוו כחומרים כימיים וחומרי ניקוי בכדי למנוע בדיקתן


00:00 ,05.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות מידע מודיעיני חשפו מוכסי הנמל מכולות של 40 רגל ובהן זיקוקין, סיגריות, ציוד משרדי ועוד. המכולות הוסוו כחומרים כימיים וחומרי ניקוי בכדי למנוע בדיקתן

מחלקת התפיסות בסניף המכס בנמל עקבה עבדה בשבוע האחרון של חודש ספטמבר שעות נוספות בסיכול ניסיונות הברחה של טובין. המוכסים בעקבה תפסו מכולה של 40 רגל ובה אלף קרטונים של זיקוקין, ציוד משרדי ומסכי טלוויזיה.

מנהל מכס עקבה, מונד'ר עסאפ, מסר כי החברה המייבאת את המכולה הצהירה כי היא מכילה חומרים כימיים, וזאת בניסיון לנצל את החוק בירדן הקובע שמכולות המכילות חומרים כימיים יעברו במסלול ה"צהוב" ללא בדיקה. מנהל מכס עקבה הוסיף כי בעקבות קבלת מידע מודיעיני, דרש המכס לבצע בדיקה פיזית במכולה במהלכה נחשפה ההברחה של הזיקוקין האסורים בייבוא לירדן אלא באישור בטחוני בלבד.

השווי המוערך של אלף הקרטונים שהכילו זיקוקין נאמד ב-50 אלף דינר ירדני (71 אלף דולר) ועל סכום זה הושתו קנסות ומכסים בשיעור של 100 אלף דינר ירדני (142 אלף דולר). מעט מאוחר יותר, נתפסה במכס עקבה מכולה של 40 רגל ובה אלף קרטונים של סיגריות מתוצרת ארה"ב, עליהם הצהיר היבואן כחומרי ניקוי. גם כאן על מנת להתחמק מבדיקה ולעבור במסלול ה"צהוב".

ערכן של הסיגריות המוברחות נאמד ב-100 אלף דינר ירדני (142 אלף דולר) ואילו שיעור המכס והקנסות שהושת עליהם עומד על מיליון דינר (1.42 מיליון דולר). במקביל הצליחו אנשי מחלקת התפיסות במכס עקבה לסכל ניסיון שלישי להברחת נעליים ותיקים לנשים וכן תבניות ליצור מנעלים. היקף התפיסה אשר כללה 2,890 זוגות נעלי נשים, נאמד ב-30 אלף דינר ירדני (42,656 דולר) והושת עליהם קנס בשיעור דומה.