מכס ירדן מציין את יום המכס העולמי

זאת בצל ירידת הממלכה למקום ה-81 בדו"ח דירוג היעילות הלוגיסטית של הבנק העולמי. מכס ירדן פתח את שנת העבודה 2010 תחת הכותרת "שנת הפיתוח הטכנולוגי ופישוט ההליכים"


00:00 ,26.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בצל ירידת הממלכה למקום ה-81 בדו"ח דירוג היעילות הלוגיסטית של הבנק העולמי. מכס ירדן פתח את שנת העבודה 2010 תחת הכותרת "שנת הפיתוח הטכנולוגי ופישוט ההליכים"
 
מכס ירדן מציין היום את יום המכס העולמי. ברשות המכס של הממלכה ייערכו הבוקר כינוסים מיוחדים בהם ייסקרו החידושים בתחום המכס והפעילות המתמשכת לשמירה על הביטחון הכלכלי והחברתי בירדן לצד המאמץ להקל על תנועת הסחר.
 
במקביל, יוענקו פרסי הצטיינות ועידוד לעובדים ומחלקות אשר בלטו בפעילותן במהלך השנה החולפת. כן יוענקו תעודות הערכה לעובדים ותיקים אשר פרשו מעבודה.
 
מכס ירדן פתח את שנת העבודה 2010 תחת הכותרת "שנת הפיתוח הטכנולוגי ופישוט ההליכים". האירוע מתקיים בצל הנתונים המאכזבים שפרסם הבנק העולמי אודות מדד הביצוע הלוגיסטי העולמי Logistics Performance Indicators (LPI) לפיהם ירדן הגיעה למקום ה-81 מתוך 155 מדינות בדירוג היעילות של תהליך השחרור ממכס שינוע סחורות ותשתיות תובלה.
 
על פי הנתונים, הממלכה ממזרח צנחה למקום זה לאחר שבשנת 2007 תפסה את המקום ה-52 מתוך 150 מדינות שנבדקו. ירדן זכתה לציון כולל של 2.74 (מתוך ציון מקסימלי של 5) וזאת לאחר שקלול ציונים בתחומים שונים בהם ציון 2.69 בתשתיות, 3.11 בשילוח בינלאומי, 2.49 בתחרות הלוגיסטית, 2.33 במעקב ואיתור ו-3.39 בעמידה בלוחות זמנים.
 
ירדן דורגה המקום העשירי בקרב מדינות ערב כאשר איחוד הנסיכויות הערביות תפסה את המקום הראשון (מקום 24 בדירוג הכללי) ולאחריה בחריין, לבנון, כווית, ערב הסעודית, קטאר, עומן, תוניסיה וסוריה אשר דורגה במקום ה-80 בדירוג הכללי.
 
מנכ"ל מכס ירדן ע'אלב קאסם אלסראיירה מתח ביקורת על המחקר וציין כי הוא מבוסס על מידע ישן מלפני שנתיים. לטענתו, המחקר לא לקח בחשבון את השינויים והשיפורים בהליכי המכס לשחרור סחורות בשנה האחרונה, וזאת על מנת להגביר את חילופי הסחר עם מדינות שכנות והשווקים הבינלאומיים.
 
שר התחבורה הירדני עלאא אלבטאיינה ייחס את הירידה בתוצאות סקר הלוגיסטיקה למדיניות בלתי מתאימה של הממשלות בירדן במטרה לשלוט בשירותי השילוח, וציין כי למשל רק בשנת 2006 הורשו משקיעים להכניס סחורות לממלכה בהובלה יבשתית.
 
לדברי השר הירדני, ממשלת ירדן מחויבת למספר פרויקטים בתחום התשתיות ביניהם הקמת רשת מסילות ברזל אשר תחבר את הממלכה למדינות השכנות בכלל זה סוריה, עיראק, וערב הסעודית וזאת בשיתוף המגזר הפרטי.