מכס ירדן הצטרף לוועדה מקצועית של ארגון המכס העולמי

ארגון המכס העולמי ביקש מרשות המכס של הממלכה להצטרף לוועדה לקביעת אמות מידה למערכת מעקב אלקטרוניות וביטחון מכולות, לאור הניסיון הרב שלהם בשימוש במערכות אלו, הנתפסות למתקדמות בעולם מסוגן


00:00 ,28.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות המכס של ממלכת ירדן התבקשה על ידי ארגון המכס העולמי להצטרף לוועדה המקצועית של הארגון, לקביעת אמות מידה למערכות מעקב אלקטרוניות וביטחון מכולות. הבקשה התקבלה בעקבות הניסיון שהצטבר במכס ירדן בשימוש במערכת המעקב האלקטרונית באמצעות לווין אחרי תנועת משאיות במעבר בממלכה, מערכת המופעלת על ידי מכס ירדן ונחשבת לראשונה מסוגה בעולם.

המערכת מאפשרת לייעל את תנועת המשאיות בגבולות הממלכה ולזרז את מועד הגעת הסחורות ליעדן. עד כה הגיעו לירדן 50 משלחות מרשויות מכס ברחבי העולם, על מנת ללמוד על המערכת והפעלתה ויתרונותיה כפרויקט לדוגמא המייעל תנועת הסחר במעבר.

מנהל מכס ירדן, ע'אלב אלסראיירה, הדגיש כי הפרויקט מטמיע טכנולוגיות קשר לווייני ומערכות שליטה לצד מנעולים אלקטרוניים ומכשירים סלולאריים וטכנולוגיית מידע לטובת עבודת המכס, דבר אשר הביא לירידה של 50% בזמן המעבר של משאיות בתחומי הממלכה וכן הקטין את זמן ההמתנה בגבולות ואף סייע לייעול העבודה במסוף המכולות בעקבה.

עוד נמסר כי, אחראי התקשורת במכס ירדן עארף אלפתיאני, מונה לקצין הקישור של המכס הירדני לקבוצת העבודה של ארגון המכס העולמי.