מכס דובאי ערך יום עיון בנושא חומרים המשמשים לנשק להשמדה המונית

ביום העיון נסקרו חומרים כימיים, ביולוגיים, גרעיניים ומינרליים היכולים לשמש לנשק להשמדה המונית לצד הכרת הקודים הבינלאומיים של חומרים אלה, דרכי הובלתם, שילוחם ואחסנתם


00:00 ,07.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום העיון נסקרו חומרים כימיים, ביולוגיים, גרעיניים ומינרליים היכולים לשמש לנשק להשמדה המונית לצד הכרת הקודים הבינלאומיים של חומרים אלה, דרכי הובלתם, שילוחם ואחסנתם
 
רשות המכס של נסיכות דובאי ערכה יום עיון והדרכה לעובדיה בנושא חומרים המשמשים לנשק להשמדה המונית.
 
העיתון "אלח'ליג'", היוצא לאור באיחוד הנסיכויות הערביות המדווח על הכינוס, מסביר כי מטרת יום העיון וההדרכה הייתה לרענן את פקחי המכס בדובאי בדרכים לחשיפה וגילוי של חומרים המשמשים בתהליכים להרכבת נשק להשמדה המונית וכן הדרכים הנהוגות לשילוח חומרים כאלה, אחסנתם והשימוש בהם.
 
ביום העיון וההדרכה, אשר הוכנס כחלק בלתי נפרד מתוכנית ההדרכה השנתית של פקחי המכס של דובאי, השתתפו 40 פקחי מכס לצד קצינים וחוגרים מכוחות ההגנה האזרחית בנסיכות.
 
מחמד אלמרי, מנהל תחום ההובלה במכס של דובאי, אמר לעיתון: "המכס של דובאי פיתח תוכנית לפיקוח על היצוא והיבוא ומעקב וגילוי חומרים שנועדו לשימוש כפול. אנו מפקחים על המוצרים והחומרים המופיעים ברשימות הבינלאומיות ומיישמים זאת על המטענים בנסיכות". עוד דווח כי מטרת ההדרכה להגביר את ערנות פקחי המכס בנסיכות לחומרים מסוכנים המשמשים ישירות ליצור נשק להשמדה המונית לצד חומרים בעלי שימוש כפול, הן לצרכים אזרחיים והן לפיתוח נשק אסור להשמדה המונית.
 
ביום העיון שנערך במשך יומיים במרכז ההדרכה של מכס דובאי נסקרו חומרים כימיים, ביולוגיים, גרעיניים ומינרליים היכולים לשמש לנשק להשמדה המונית לצד הכרת הקודים הבינלאומיים של חומרים אלה, דרכי הובלתם, שילוחם ואחסנתם.
 
ברשות המכס של נסיכות דובאי מדגישים כי תוכנית ההדרכה לפקחים בתחום המלחמה בחומרים מסוכנים המשמשים לנשק להשמדה המונית מתבצעת במסגרת מחויבות איחוד הנסיכויות הערביות לאמנות הבינלאומיות בתחום ביניהן האמנה לאי הפצת נשק גרעיני עליה חתמה המדינה בשנת 2003, האמנה לאיסור ביצוע ניסויים גרעיניים, האמנה לאיסור שימוש יצור ואחסנה של נשק כימי אותה אשררה בשנת 2000.