מכס אבו דאבי: הושלמה מערכת ״מסדרונות וירטואלים״

המכס של אבו דאבי השיק את מערכת תנועת המטענים באמצעות מסדרונות וירטואליים. צעד זה נועד להקל על העברת סחורות מעוכבות מכס בין נמלי מכס, או בין נמלי מכס ואזורים חופשיים ומחסני ערובה באמירות


10:37 ,23.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

המינהל הכללי של המכס באבו דאבי הודיע כי השלים את השלב הראשון של מערכת תנועת המטענים באמצעות המסדרונות הווירטואליים. צעד זה נועד להקל על העברת סחורות מעוכבות מכס בין נמלי מכס, או בין נמלי מכס ואזורים חופשיים ומחסני ערובה באמירות. הדבר הושג על ידי הקמת ״מסדרונות וירטואליים״ באמצעות חותמות מכס אלקטרוניות המיושמות במסגרת המערכת הלאומית למעקב אחר משאיות ומשלוחים, בתיאום עם ״הרשות הפדרלית לזהות, אזרחות, מכס ואבטחת נמלים״.

 

השלב הראשון של מערכת תנועת המטענים בפרוזדורים וירטואליים חל על משלוחים וסחורות המשונעות מנמל ח׳ליפה לכיוונן של חברות שהוקמו באזור הכלכלי ח׳ליפה באבו דאבי (KEZAD), הכולל חברות באזור החופשי ומחסני מכס פרטיים (ערובה). ניתן לגשת למערכת על ידי בקשה דרך הפלטפורמות הדיגיטליות המאושרות לשירותי מכס באמצעות תעודת כניסה/יציאה מהמכס, ואז הצד הנוגע בדבר, הנציג שלו, או סוכן המשלוח בוחר באפשרות בקשת העברת מטען, וכולל את המידע הבסיסי של המשלוח לפי המניפסט או שטר המטען.

 

מובארק מטר אל מנסורי, מנכ״ל התפעול במכס אבו דאבי, אמר כי השקת מערכת ׳מסדרונות וירטואליים׳ היא ״הישג״ שמתווסף ליוזמות הטרנספורמציה האסטרטגית של מכס אבו דאבי שמטרתן להקל על הסחר וליצור ״סביבה אידיאלית״ לעשיית עסקים.