מיסתורין בדבר נסיבות טביעתה של האוניה " אלכסנדרוס" מול חופי לוב

מיסתורין אופפים את נסיבות טביעתה של האוניה "אלכסנדרוס" במי הים התיכון מול חופי לוב. על סיפון האוניה היו שנים עשר אנשי צוות עשרה מהם מצרים, אחד מבנגלאדש ואחד מסרילנקה


00:00 ,13.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מיסתורין אופפים את נסיבות טביעתה של האוניה "אלכסנדרוס" במי הים התיכון מול חופי לוב. על סיפון האוניה היו שנים עשר אנשי צוות עשרה מהם מצרים, אחד מבנגלאדש ואחד מסרילנקה.

משרד החוץ המצרי, שניהל חקירה בנושא, הגיע למסקנה לפיה האוניה נשאה דגל ירדן וטבעה מול חופי לוב עוד בחודש ינואר שעבר והכריז רשמית על כך שכל צוות האוניה נספה.
 
העיתון הירדני "א-ראי" מביא את דבריו של מנכ"ל רשות הספנות הירדנית מועתסם אלסאכת אשר הכחיש כי האוניה "אלכסנדרוס" נשאה דגל ירדן ודיווח כי האוניה הייתה בבעלות חברה בשם
A&A Shipping Lines saוהוסיף כי החברה הערבית לניהול ספינות פנתה בבקשה לשלטונות ירדן לרשום את הספינה תחת דגל ירדן אולם הבקשה נענתה בסירוב.
 
העיתון ידע לספר כי האוניה יצאה מנמל עקבה ועל סיפונה מטען מיועד לתוניס ועברה את תעלת סואץ בתאריך 31 לדצמבר 2004 ונתקבלה ממנה בקשת סיוע דחוף  בתאריך 4 בינואר 2005.
 
שלטונות לוב שלחו צוותי חיפוש מתוגברים במסוקים לאזור היעלמות האוניה אולם ללא הועיל. העיתון הירדני מוסיף כי האוניה "אלכסנדרוס" בת 124 טון באורך 65 מטר ורוחב 15 מטר נשאה דגל פנמה ועל סיפונה מטען של פוטציום ומגנזיום והקשר עמה נותק באיזור נמל בנגאזי בלוב.