מחריפה התחרות בין חברות התעופה מאירופה ומהמפרץ

נשיאי חברות התעופה האירופיות מאיימים לפנות לאיחוד האירופי בכדי להטיל מגבלות על פעילות חברות התעופה מאיחוד הנסיכויות הערביות באירופה ומשיקים תעריפי חורף במחירים מוזלים


00:00 ,13.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאי חברות התעופה האירופיות מאיימים לפנות לאיחוד האירופי בכדי להטיל מגבלות על פעילות חברות התעופה מאיחוד הנסיכויות הערביות באירופה ומשיקים תעריפי חורף במחירים מוזלים
 
זעם באיחוד הנסיכויות הערביות בעקבות דבריו של נשיא חברת התעופה Air France-KLM, לפיהם יקרא לחברות התעופה באירופה לפנות לאיחוד האירופי בבקשה להטיל מגבלות על הרחבת פעילותן של חברות התעופה מאיחוד הנסיכויות ביבשת אירופה.
 
נשיא החברה הנרי גורז'ן, אמר בראיון, כי על האיחוד האירופי לנקוט צעדים על מנת להגן על חברות התעופה האירופיות. נשיאי חברות התעופה של אירופה יתכנסו בסוף השבוע על מנת לבחון דרכי פעילות להתמודד עם החלטת ממשלות מדינות האיחוד האירופי לצמצם את מתן האשראי הממשלתי לחברות התעופה לרכישת מטוסים חדשים. לטענתו, חברות התעופה באיחוד הנסיכויות הערביות זוכות לעומת זאת לתמיכה כספית ממשלותיהן ואף להנחה במסי דלק והיטלים בשדות התעופה.
 
לדברי נשיא חברת התעופה Air France-KLM, חברת התעופה Emirates הפועלת מנסיכות דובאי זוכה להטבות שלו היו מוענקות לחברתשלו היו מביאות לחסכון של שלושה מיליארד יורו בהוצאות התפעול שלה. חברת התעופה Emirates הגיבה בהודעה נזעמת בה מסרה כי, היא עובדת על בסיס מסחרי טהור ומשלמת מסים והיטלים בשדה התעופה של דובאי כמו שאר חברות התעופה האחרות.
 
הוא הזהיר עוד מהפרת האיזון התחרותי בין חברות התעופה מאירופה לבין אילו מהמפרץ אם תמשיך חברת התעופה Emirates למשוך נוסעים באמצעות מטוסי הענק מדגם Airbus A380בטיסותיה ליעדים באירופה.
 
בתוך כך מחריפה התחרות על כיסיהם של הנוסעים בקווים לאיחוד הנסיכויות הערביות. חברת Swiss International Air Lines הודיעה על השקת תעריפי חורף מיוחדים לטיסות בקו ציריך - דובאי במחיר של 1,995 דירהם (543 דולר) לשני הכיוונים כולל מסים במחלקת תיירים במטוס מדגם Airbus A330-300. החברה הגרמנית לופטהנזה העמידה את מחירי הטיסות בקווים לדובאי ואבו דאבי על 1,955 דירהם (532 דולר) וטיסות מיעדים אלה לצפון אמריקה במחיר של 3,865 דירהם (1,052 דולר).
 
חברת התעופה KLM מציעה טיסה הלוך ושוב בקו דובאי ברצלונה ב-2,155 דירהם (586 דולר) כולל מסים והיטלים. לעומתם, חברת Emirates מציעה 25% הנחה על רכישת כל כרטיס שני לאחד מ-43 יעדים אותם היא פוקדת.