מזכ"ל האיחוד הכלכלי הערבי: איחוד מכסים בין מדינות ערב בשנת 2008

מזכ"ל מועצת האיחוד הכלכלי הערבי הד"ר אחמד גוילי הודיע כי השלב השני של הסכם אזור הסחר החופשי הערבי שיושם החל התחילת השנה יתבטא במעבר לאיחוד מכסים מלא בין מדינות ערב. על פי ההסכם בשנת 2008 יוקם אזור מכסים מאוחד בין שש עשרה מדינות ערב החתומות על הסכם אזור הס


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכ"ל מועצת האיחוד הכלכלי הערבי הד"ר אחמד גוילי הודיע כי השלב השני של הסכם אזור הסחר החופשי הערבי שיושם החל מתחילת השנה יתבטא במעבר לאיחוד מכסים מלא בין מדינות ערב. על פי ההסכם בשנת 2008 יוקם אזור מכסים מאוחד בין שש עשרה מדינות ערב החתומות על הסכם אזור הסחר החופשי.
 
הכוונה להגיע לאיחוד מכסים מלא, איחוד מיסים, תקנים, תהליכי מכס וכד' בכל המדינות הערביות. שלב מתקדם של ההסכם, על פי מזכ"ל מועצת האיחוד הכלכלי הערבי, הוא הקמת שוק ערבי משותף בשנת 2015 ולאחר חמש שנים יוקם איחוד כלכלי ערבי שמטרתו להתחרות בגושים הכלכליים הגדולים בעולם.
 
ד"ר גוילי, אשר שימש בעבר בתפקיד שר האספקה במצרים, הודיע כי הקמת האיחוד הכלכלי הערבי נועדה על מנת להתמודד עם האתגרים שמציבים הסכמי גאט מבחינת ביטול מכסות היצוא שהוענקו למדינות ערב. לדברי הבכיר בליגה הערבית 50% מהיקף הסחר בעולם עוברים באזור המזרח התיכון ועל מדינות ערב לדעת לנצל זאת לטובתן.