מדינות המפרץ בוחנות הקמת אז"ח משותף עם תורכיה

מדינות המפרץ בוחנות אפשרות חתימה על הסכם להקמת אזור סחר חופשי עם תורכיה. משרדי האוצר והתעשייה במדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ נתבקשו להכין עבודת מטה לגבי האפשרויות לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם תורכיה לחיזוק הקשרים בתחום הכלכלה הסחר וההש


00:00 ,27.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מדינות המפרץ בוחנות אפשרות חתימה על הסכם להקמת אזור סחר חופשי עם תורכיה. משרדי האוצר והתעשייה במדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ נתבקשו להכין עבודת מטה לגבי האפשרויות לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם תורכיה לחיזוק הקשרים בתחום הכלכלה הסחר וההשקעות.
 
העיתון "אלביאן" היוצא לאור באיחוד הנסיכויות הערביות יודע לספר כי ההסכם המוצע כולל הסרה הדרגתית של כל המגבלות המוטלות על מעבר סחורות בין מדינות המפרץ לתורכיה ובכלל זה תוצרת חקלאית וכן ביצוע פרוייקטים משותפים ויצירת תנאים מתאימים להגברת התחרות ועידוד השקעות.
 
מקורות בתחום הסחר במפרץ מסרו לעיתון כי בחינת חתימה על הסכם סחר חופשי עם תורכיה משתלבת במגמה בקרב מדינות המפרץ להרחיב את היקף הסחר שלהן עם מדינות בעלות בסיס כלכלי רחב וזאת עקב סירובה שלארצות הברית לחתום על הסכם אז"ח עם מדינות המפרץ כקבוצה אחת אלא עם כל מדינה בנפרד, והעיכוב בהשגת הסכם דומה עם מדינות האיחוד האירופי.
 
בכוונת מדינות המפרץ לחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בתחום הכלכלה והסחר עם סין, הודו ופקיסטן.