לראשונה: קטאר וקנדה חתמו על הסכם תעופה

ההסכם עם Qatar Airways נחתם בצל חילוקי דעות בין קנדה לאיחוד הנסיכויות הערביות על מספר הטיסות של חברות התעופה של המדינה בקנדה


00:00 ,17.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם עם Qatar Airways נחתם בצל חילוקי דעות בין קנדה לאיחוד הנסיכויות הערביות על מספר הטיסות של חברות התעופה של המדינה בקנדה
 
קטאר וקנדה חתמו על הסכם תעופה ראשון ביניהן. ההסכם יאפשר לחברת התעופה הלאומית של קטארQatar Airways לבצע שש טיסות שבועיות לקנדה, שלוש טיסות נוסעים ושלוש טיסות מטען. החתימה על הסכם התעופה בין קטאר לקנדה התבצעה בצל חילוקי הדעות הקשים אשר התגלעו בין קנדה לאיחוד הנסיכויות הערביות, שכנתה של קטאר, על מספר הטיסות של חברות התעופה של המדינה בקנדה.
 
רשות התעופה של קנדה סירבה בחודש שעבר לבקשת חברת התעופה Emirates הפועלת מנסיכות דובאי ומבצעת שלוש טיסות בשבוע לאוטווה, להגדיל את מספר אישורי הנחיתה בטיסות לקנדה ולנחות גם בשדות התעופה של קלגרי וונקובר. תגובתה של דובאי לא איחרה לבוא והיא הורתה על פינוי בסיס השייך לצבא הקנדי בתחומה ומשמש כבסיס תמיכה לכוחות הצבא הקנדי הפועלים באפגניסטן.
 
המשבר החריף עם הודעתה של איחוד הנסיכויות הערביות כי החל מה- 2 לינואר 2011 יידרשו אזרחים קנדים לפנות לקבלת אשרת כניסה למדינה. מספר העובדים הקנדים באיחוד הנסיכויות הערביות נאמד ב-27 אלף, וקנדה נחשבת לשותף מסחרי בולט של הפדרציה. היקף הסחר השנתי ביניהן עומד על שני מיליארד דולר.