לבנון: ירידה תלולה במחירי כרטיסי הטיסה

בעקבות ירידה תלולה בביקושים נרשמה השפעה על מחירי הכרטיסים שעומדים כיום על 250 דולר בקו בין ביירות לפריז, רומא ומילאנו


00:00 ,24.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ירידה תלולה בביקושים נרשמה השפעה על מחירי הכרטיסים שעומדים כיום על 250 דולר בקו בין ביירות לפריז, רומא ומילאנו
 
צניחה במחירי כרטיסי הטיסה בטיסות מביירות בירת לבנון ואליה. סוכני תיירות בלבנון מדווחים כי בעקבות המחירים הגבוהים אשר נרשמו בתקופת עונת התיירות בקיץ ובחגים לאור הגידול הרב במספר הנוסעים בשדה התעופה הבינלאומי של ביירות נרשמת ירידה תלולה בביקושים המשפיעה גם על המחירים.
 
אגף הסחר בחברת "מידל איסט", חברת התעופה הלאומית של לבנון, מדווח כי מחירי כרטיסי הטיסה ירדו אל מתחת למחירי עלות ברוב היעדים מבירות ואליה במיוחד בתקופה שלאחר עיד אלפטר אותו חגגו המוסלמים בתחילת השבוע.
 
הירידה בביקושים לטיסות מוסברת בעיקר בשל סיום תקופת החופשות, החזרה לבתי הספר וחזרת בני משפחות מלבנון לארצות מגוריהן לאחר תקופת ביקורי הקיץ במדינה.
 
בחינת מחירי כרטיסי הטיסה מלמדת כי מחיר הטיסה הלוך ושוב בקו ביירות - פריז עומד כיום על 250 דולר בלבד, מחיר אשר לטענת החברה התעופה הלבנונית מכסה רק את מסי הנמל בשני היעדים ואינו מגיע למחצית עלות הטסת נוסע.
 
לטענת חברת התעופה הלבנונית הקו בין ביירות לפריז הפך לקו מפסיד אשר רק מכירת כרטיסי טיסה במחלקות העסקים ובמחלקה ראשונה לצד הובלת מטענים מפצים במעט על ההפסד.
 
המצב דומה גם ביעדים אחרים, למשל, כרטיס טיסה הלוך ושוב בקו ביירות - רבת עמון נמכר כיום במאה דולר, בקו ביירות - לונדון 200 לירות שטרלינג, בקו ביירות - קהיר 185 דולר, קו ביירות - כווית 199 דולר, ואילו הטיסות מביירות לדובאי, רומא ומילאנו מתומחרות ב-250 דולר בלבד.
 
לכך מוסיפה חברת התעופה הלבנונית את בעיית התחרות הגוברת בתחום הטיסות מביירות ואליה עליהן מתחרות 56 חברות תעופה שונות. נזכיר כי בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2009 ביקרו בלבנון 1.3 מיליון תיירים, מספר חסר תקדים לעומת השנים שעברו, דבר אשר הביא להכפלת מחירי הטיסה לעומת התעריפים שהוזכרו להלן.
 
בלבנון צופים כי רמת המחירים הנמוכה תישאר על כנה לפחות בחודשיים הקרובים עד פרוס חג הקורבן אצל המוסלמים וחגי המולד אצל הנוצרים.