כלכלן מצרי: מכירת גז טבעי לישראל היא אסון

הכלכלן המצרי אחמד אלסיד אלנגאר יצא בהתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד יצוא גז מצרי לישראל


00:00 ,14.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הכלכלן המצרי אחמד אלסיד אלנגאר יצא בהתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד יצוא גז מצרי לישראל.
 
הכלכלן המצרי אחמד אלסיד אלנגאר, איש שמאל ממתנגדי הסכם השלום כינה את מכירת הגז המצרי לישראל "אסון חדש", וצעד נוסף התומך באסטרטגיה הכלכלית הישראלית כלפי העולם הערבי "ממשלת מצרים מאפשרת לישראל לגנוב את אוצרות הגז הטבעי של מצרים במחירים נמוכים, דבר התומך בכלכלת ישראל ומגדיל את יכולתה לממן את פיתוח הכוח הצבאי הישראלי המאיים על מצרים ועל כל מדינות ערב".
 
הכלכלן המצרי הוסיף: "מכירת גז טבעי לישראל במחירים נמוכים ולטווח ארוך כובלת את מצרים בהתחייבויות לטווח ארוך אשר אין להן כל הצדקה לאומית".
 
אלנגאר הוסיף כי ממשלת מצרים לא הודיעה עד היום את פרטי הסכם הגז והדגיש כי מתוך נתונים של ממשלת מצרים עולה, שהיקף יצוא הגז הטבעי לישראל יגיע ל 160 מיליון רגל מעוקב ליום (1.7 מיליארד רגל מעוקב בשנה) למשך 15 שנה, עם אפשרות הארכה לעשרים שנה. הכלכלן המצרי הדגיש כי קביעת מחיר הגז הטבעי למשך 15 שנה ללא שינוי מהווה פגיעה ובזבוז של משאבי הציבור המצרי ואספקת משאב חיוני ל"מדינת אויב במחיר זעום על חשבון עתידה של מצרים".
 
בהרצאה שנשא בקהיר תחת הכותרת "כלכלת ישראל והאסטרטגיה כלפי העולם הערבי", במסגרת כינוס שנערך בבירת מצרים תחת הכותרת "האסטרטגיה הישראלית כלפי העולם הערבי", הדגיש החוקר המצרי את חשיבותו של החרם הערבי על ישראל והמשך השימוש בו וציין כי ארצות הברית הצליחה לצמצם את החרם הערבי כמעט למינימום ברבדים רבים וזאת "על מנת להפוך את ישראל למרכז אזורי לתעשייה רבת ידע ולאפשר יצוא למדינות ערב, תוך ניצול משאביה של פלסטין ומקומה הגיאוגרפי המרכזי".
 
יצוין כי התקשורת המצרי דיווחה לאחרונה כי תחילת אספקת הגז הטבעי ממצרים לישראל נקבעה לחודש מרץ הקרוב.