ירדן: קריאה להטיל מכס על חבילות דואר נכנסות

על פי נתוני לשכת המסחר של עמאן נרשם זינוק של 88% במספר חבילות הדואר שנכנסו לממלכה במהלך השנה הנוכחית עד כה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היקף המסחר האלקטרוני בממלכה בכ-335 מיליון דולר בשנה


10:26 ,13.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט


 

 

מספר חבילות הדואר שהתקבלו במכס בשדות התעופה של ירדן מתחילת השנה ועד סוף יוני 2023 הגיע ל-779,141, כך לפי לפי נתונים סטטיסטיים עדכניים שפרסם משרד המכס בעמאן. ראש אגודת סוחרי הבגדים והטקסטיל של ירדן, סולטאן עלאן, העריך מספר חבילות זה הוא שווה ערך ל-9,349,000 פריטי לבוש בשווי כולל של כ-71.8 מיליון דינר (כ-100 מיליון דולר). להערכתו מספר חבילות הדואר הכולל עד סוף השנה יעלה על 1.5 מיליון. 

 

בדברים שאמר לתקשורת בממלכה, עלאן חידש את קריאתו להפסיק את הפטור ממכס הניתן על חבילות הדואר. הוא הסביר שהגידול במספר החבילות השפיע לרעה על המגזר והוביל ליציאת מספר לא מבוטל של סוחרים מהשוק, וזאת בנוסף ליציאת מטבע חוץ מהמדינה. עלאן העריך את היקף המסחר האלקטרוני בממלכה בכ-239 מיליון דינר בשנה (כ-335 מיליון דולר). 

 

יצוין כי במסמך שהוכן על ידי לשכת המסחר של עמאן, מוקדם יותר השנה, היא המליצה להטמיע בקרות חדשות על חבילות הדואר המגיעות לשוק המקומי, שכן הן הפכו לאתגר גדול לסוחרים המקומיים המסורתיים. על פי המסמך, נרשם זינוק של 88% במספר חבילות הדואר שנכנסו לממלכה במהלך השנה הנוכחית עד כה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.