השבוע פג תוקפו של המונופול הממשלתי שהוענק לחברת התעופה הירדנית ומעתה יוכלו חברות נוספות להפעיל טיסות בקווים אותם לא פוקדת חברת התעופה הממלכתית
חברת התעופה הירדנית Royal Jordanian מתמודדת עם אתגר חדש ובלתי מוכר. בסוף השבוע פג תוקף המונופול הממשלתי אשר ניתן לה להפעלת טיסות מהממלכה ואליה ב-56 קווי תעופה.
בהתאם להסכם שנחתם בתאריך 5.2.2002 עם רשות התעופה האזרחית המלכותית CAA יפקע המונופול הממשלתי לחברת התעופה הירדנית בתום שמונה שנים וחברות נוספות יוכלו להפעיל טיסות בקווים אותם לא פוקדת החברה המלכותית. בנוסף קובע ההסכם כי בקווי טיסות בו מפעילה החברה הירדנית חמש טיסות במקום שבע, תוכל חברה מתחרה להפעיל את שתי הטיסות הנותרות.
בשלב זה העניקה הרשות הירדנית לתעופה אזרחית רשיונות הפעלה לשתי חברות תעופה ירדניות פרטיות Royal Wings ו-Royal Falcons.
חברת התעופה המלכותית של ירדן מסכמת שנה קשה מבחינת התוצאות הכספיות. מנכ"ל החברה, חוסיין אלדבאס, הודיע כי בשנת 2009 נרשמה ירידה של 16% בהכנסות החברה לכדי 600 מיליון דינר ירדני (853 מיליון דולר) ואילו הרווח הנקי הגיע ל-28 מיליון דינר ירדני בלבד (40 מיליון דולר לערך).
בראיון לטלוויזיה הירדנית מסר אלדבאס כי הסיבה העיקרית לירידה בהכנסות היא התגברות התחרות באזור לצד העלייה במחירי הדלק. מנכ"ל חברת התעופה המלכותית הירדנית מסר עוד כי משנת 2013 תצרף החברה לצי המטוסים שלה 11 מטוסים מתוצרת בואינג 787.
ירדן: פקיעת מונופול RJ לטיסות בממלכה
השבוע פג תוקפו של המונופול הממשלתי שהוענק לחברת התעופה הירדנית ומעתה יוכלו חברות נוספות להפעיל טיסות בקווים אותם לא פוקדת חברת התעופה הממלכתית
00:00 ,07.02.2010
עשוי לעניין אותך
ירדן: גידול של 6.5% במספר הנוסעים בשדה רבת עמון בשנת 2009
השר כץ אישר לאל על לבצע שלוש טיסות יומיות לאילת
מכס ירדן מתחבר לרשת האינטרפול
חוק הטיס יובא בקרוב לקריאה ראשונה בכנסת
ירדן משעה יבוא עופות מישראל
בואינג: מבחני הזדקרות לדגם הדרימליינר עברו בהצלחה