ירדן: עיכובים בהליכי הקמת שדה התעופה ליצוא חקלאי בבקעה

חקלאים ירדנים בבקעה אומנם תומכים בהקמת שדה תעופה ליצוא תוצרת חקלאית אך טוענים כי המיקום שנקבע הינו אחד הפוריים ביותר מבחינה חקלאית באזור


00:00 ,03.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חקלאים ירדנים בבקעה אומנם תומכים בהקמת שדה תעופה ליצוא תוצרת חקלאית אך טוענים כי המיקום שנקבע הינו אחד הפוריים ביותר מבחינה חקלאית באזור
 
ההליכים לאישור הקמתו של שדה תעופה ליצוא חקלאי באזור "אלשונה" בדרום הבקעה בירדן מתעכבים. ועדה מיוחדת של הפרלמנט הירדני מונתה לבדוק טענות של חקלאים באזור בדבר האתר שהוקצה לשדה.
 
השר הירדני לעבודות ציבוריות, עלאא אלבטאינה, הודיע כי למרות העובדה שממשלת ירדן הקצתה 29 מיליון דינר ירדני (41 מיליון דולר) בתקציב שנת 2009 לתחילת ביצוע הפרויקט, הוא מסכים לעבודת הוועדה המיוחדת לבחינת אתר חלופי לשדה התעופה.
 
חקלאים ירדנים בבקעה, אשר בבעלותם שטחים הגובלים באתר המיועד ששטחו מגיע ל-3,000 דונם, התלוננו כי מדובר באחד השטחים הפוריים ביותר מבחינה חקלאית באזור דרום "אלשונה" בבקעה, וכי הקמת שדה התעופה תביא לאובדן תעסוקה לאלפי משפחות ולפינויים מבתיהן ואדמותיהן. עוד נטען כי התוכניות יביאו לעקירת אלפי עצים - בהם עצי תמר - ולהריסת מאות חממות אם יוקם שדה התעופה באתר המתוכנן.
 
יש לציין כי החקלאים באזור אכן תומכים בהקמתו של שדה תעופה ליצוא תוצרת חקלאית באזור המייצא 500 עד 600 טון בשנה ירקות, אולם בכוונתם לערער על המיקום שנקבע עבור הקמתו.
 
השר הירדני הבהיר כי במקרה של העתקת אתר שדה התעופה המיועד יתווסף לעלויות ההקמה סך של 10 מיליון דינר ירדני (14 מיליון דולר).