ירדן: נמל עקבה מוכן לשמש עורף לנמלים בסוריה

בממלכה מבקשים לגזור קופון מחוסר היציבות בסוריה אשר פגעה בפעילות הימית בנמלים המרכזיים במדינה. לאחר שנודע על סגירת נמל טרטוס, הודיעו בנמל עקבה כי הם מוכנים לקלוט סחורות ולתת מענה לבעיית הצפיפות והלחץ בנמלי סוריה


00:00 ,03.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

כמאמר הפתגם הערבי הידוע "צרותיו של אחד מביאות תועלת לאחר", מנסה ירדן לגזור קופון מחוסר היציבות הפנימי המלווה את סוריה מזה כחודש, אשר הביא בין היתר לפגיעה בפעילות בנמלי הים המרכזיים של סוריה, לטקיה וטרטוס לחוף הים התיכון.

מנהל רשות הנמלים של ממלכת ירדן, עוואד אלמעאיטה, הודיע לאחר קבלת הידיעות על סגירה מוחלטת של נמל טרטוס, כי נמל עקבה מסוגל ומוכן לקלוט סחורות המיועדות לסוריה וכי יש בנמל הירדני שטחי אחסנה וציוד טעינה ופריקה מתאימים לתת מענה להגעת סחורות המיועדות לסוריה ללא כל בעיות של צפיפות ולחץ.

במקביל, ראש לשכת סוכני הספנות בירדן, בסאם אלג'אזי, מסר כי הבעיה בסוריה כעת אינה טמונה בהעברת סחורות אלא בהימצאות סחורות תקועות בנמלי סוריה ורק לאחר שחרורן יהיו הסוחרים בסוריה זקוקים למשלוח סחורות למדינה דרך צד שלישי ואז עקבה יכולה לבצע תפקיד מרכזי.

ראש לשכת סוכני המכס הירדנית, סלים ג'דעון, הכחיש כי קיימת כוונה של יבואנים סורים לייבא סחורות לסוריה דרך נמל עקבה, תוך שהוא מציין מאידך כי סוחרים ירדנים רבים נוהגים לייבא מטענים לירדן דרך נמלי סוריה על מנת לחסוך בעלויות, וכי סוחרים אלה נמצאים כיום בבעיה אמיתית, עקב המהומות בסוריה.