ירדן מבקשת להפוך את שדה התעופה אילת לשדה חירום של עקבה

ל-PORT2PORT נודע כי הסוגיה נידונה במסגרת השיחות שהביאו לחתימת הסכם חדש לבטיחות בתעופה בין ישראל והממלכה


00:00 ,07.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ל-PORT2PORT נודע כי הסוגיה נידונה במסגרת השיחות שהביאו לחתימת הסכם חדש לבטיחות בתעופה בין ישראל והממלכה
 
ל-PORT2PORT נודע כי במסגרת השיחות שהתקיימו בישראל בשבוע שעבר בין נציגים של רשויות התעופה האזרחית של ישראל וממלכת ירדן ואשר הביאו לחתימת הסכם חדש לבטיחות בתעופה, דנו הצדדים במספר בקשות אותם העלה הצד הירדני בדבר שיתוף הפעולה והתיאום בין שדות התעופה הסמוכים של אילת ושדה התעופה על שם המלך חוסיין בעקבה.
 
בקשות הצד הירדני נפרסו במכתב הסכמות Letter of Agreement (LOA) אשר נחתם על ידי הצדדים, ומעגן הקמתה של קבוצת עבודה משותפת לדון בענייני שדות התעופה אילת ועקבה. בין ההסכמות שהתקבלו, הסכמתו של הצד הישראלי לבחון אפשרות להפוך את שדה התעופה באילת לשדה תעופה אלטרנטיבי עבור חברת התעופה המלכותית של ירדן Royal Jordanian.
 
במקביל, הסכימו הצדדים להגדיר צעדים הדדיים ותיאום במקרה של נחיתת מכשירים בשדות התעופה של אילת ועקבה, וכן לבחון נתיבים חלופיים במקרה של עומס וסגירת המרחב האווירי באחד הצדדים. עוד הסכים הצד הישראלי לבחון בקשה ירדנית לשנות את נתיבי ההמראה והנחיתה בשדה התעופה בעקבה, על מנת שיתאימו להשמשת מסלולי המראה ונחיתה חדשים בשדה הירדני, היכולים לחדור למרחב האווירי של שדה אילת. הצדדים החליטו שקבוצת העבודה תתכנס במהלך המחצית הראשונה של שנת 2011.