ירדן: זיקוקים בשדה התעופה גרמו לבהלה

הזיקוקין נורו מכיוון חניית כלי הרכב בקרבת הכניסה הראשית על ידי קבוצה של מבקרים אשר קיבלו את פניהם של נוסעים


00:00 ,09.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הזיקוקין נורו מכיוון חניית כלי הרכב בקרבת הכניסה הראשית על ידי קבוצה של מבקרים אשר קיבלו את פניהם של נוסעים
 
זיקוקים אשר נורו בשמי שדה התעופה על שם המלכה עליאא ברבת עמון בירת ירדן גרמו לבהלה בקרב הנוסעים ולמבוכה בקרב כוחות הביטחון בשדה.
 
המבקרים בשדה התעופה הבינלאומי של רבת עמון בחצות הלילה שבין חמישי לשישי 7.8 הופתעו לגלות כי זיקוקין די נור ממלאים את שמי השדה. בירור מהיר העלה כי הזיקוקין נורו מכיוון חניית כלי הרכב בקרבת הכניסה הראשית על ידי קבוצה של מבקרים אשר קיבלו את פניהם של נוסעים.
 
עדי ראייה סיפרו לעיתון הירדני "אלע'ד" כי קולות הנפץ נשמעו גם במסדרונות שדה התעופה עצמו והנוסעים והמבקרים עמדו משתאים מול האירוע החריג והכוננות הגבוהה עליה הכריזו כוחות הביטחון בשדה.
 
כוחות הביטחון הירדנים איתרו קבוצה של עשרות מבקרים אשר ירו את הזיקוקין ונרשמו עימותים עמם בהם נפגעו שניים מאנשי הביטחון של השדה.
 
בעקבות האירוע הגבירו אנשי הביטחון בשדה התעופה של רבת עמון את הערנות והבדיקות ביציאה משדה התעופה דבר אשר גרם לתורים ארוכים שנמשכו כשעתיים.
 
ראש מועצת הנאמנים של רשות התעופה האזרחית הירדנית קפטן סלימאן עבידאת מסר כי ירי זיקוקין די נור בתוך שדה התעופה מהווה "פריצה של כל החוקים והתקנות" וכינה את האירוע "התנהגות מוזרה ומגונה". לדבריו, מדובר באירוע ראשון מסוגו אשר לא אירע כמותו בהיסטוריה של הממלכה. עבידאת הטיל את האחריות לאירוע החמור על האזרח אשר ירה את הזיקוקין.