ירדן: ועדת ההיגוי של תעלת הימים החליטה לזרז ביצוע סקרי ההיתכנות

בירדן צופים כי סקרי ההיתכנות המתבצעים בעלות של 16 מיליון דולר יושלמו עד חודש יוני השנה, ובהתאם לתוצאות יחלו עבודות הביצוע של הפרויקט


00:00 ,27.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בירדן צופים כי סקרי ההיתכנות המתבצעים בעלות של 16 מיליון דולר יושלמו עד חודש יוני השנה, ובהתאם לתוצאות יחלו עבודות הביצוע של הפרויקט


ברבת עמון בירת ירדן נערך אתמול מפגש של ועדת ההיגוי של פרויקט תעלת הימים. העיתונות הירדנית מדווחת הבוקר כי נציגים של ירדן, ישראל, הרשות הפלסטינית, הבנק העולמי והמדינות המממנות דנו בשלב אליו הגיעו סקרי ההיתכנות בדבר התועלת הכלכלית והסביבתית של הפרויקט.
 
סקרי ההיתכנות מתבצעים על ידי החברות Coyne et Bellier מצרפת וenvironmental Resources Management מבריטניה, והצדדים דנו בצעדים וההליכים שיש לנקוט בשלב הבא על מנת להמשיך בביצוע הסקרים עד להשלמתם.
 
בירדן מדווחים כי בעקבות בקשתה של ירדן לזרז את ההליכים, הוועדה החליטה בהסכמה להמשיך בביצוע הסקרים לביצוע הפרויקט כפי שהוסכם לכתחילה. בירדן צופים כי סקרי ההיתכנות המתבצעים בעלות של 16 מיליון דולר יושלמו עד חודש יוני השנה, ובהתאם לתוצאות יחלו עבודות הביצוע של פרויקט תעלת הימים בו רואים בממלכה פתרון אסטרטגי לבעיית המים.
 
סקרי הסביבה של הפרויקט כוללים בחינת "השלכות תעלת הימים על מפרץ עקבה" מחד וכן "השפעת ערבוב מי הים האדום בים המלח" מאידך. עוד נמסר כי הצדדים המעורבים בפרויקט יצאו היום להאג בהולנד לפגישה עם נציגי המדינות המממנות את סקרי ההיתכנות.