ירדן והפלסטינים דנו בתגבור תנועת הנוסעים והסחר

שר התחבורה הירדני קרא לסוחרים הפלסטינים להשתמש בנמל עקבה עבור פעילות היבוא והיצוא שלהם. שר התחבורה הפלסטיני עדכן את עמיתו הירדני בצורך לשקם את גשר הנסיך מחמד ולהכשירו כנקודת מעבר למסחר


09:43 ,27.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הירדני, וג׳יה עזאיזה, הצהיר כי ארצו תעמיד את כל המתקנים האפשריים לרשות הפלסטינים כדי להקל על תנועת האנשים והסחורות דרך המעברים הבינלאומיים. בנוסף, הוא קרא לסוחרים הפלסטינים להשתמש בנמל עקבה עבור פעילות היבוא והיצוא שלהם.

 

לפי סוכנות הידיעות הירדנית, הדברים עלו במהלך פגישתו ביום שלישי עם שר התחבורה הפלסטיני עאסם אסאלם, במהלכה דנו השניים בחיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ובנושאים בעלי אינטרס משותף. השניים הסכימו על הצורך להרחיב את השימוש באפליקציות חכמות ולעבור לשימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים בהתאם להתפתחות העולמית בתחום זה.

 

עזאיזה גם עדכן את עמיתו הפלסטיני על שלבי היישום של פרויקט ״אוטובוס בתדר מהיר״, שיקשר בין הערים עמאן וזרקא ואת מידת חשיבותו של הפרויקט לצמצום בעיות התנועה והקלת תנועת הנוסעים.

 

סאלם מצדו הדגיש את הצורך לשקם את גשר ״הנסיך מוחמד״ (גשר אדם) כדי להכשירו לנקודת מעבר מסחרית שתקל על זרימת הסחורות בין שני הצדדים.