ירדן: הקמת חברה ממשלתית להפרטת נמל התעופה בעקבה

המנהל הכללי של החברה לפיתוח עקבה עימאד פאח'ורי הודיע כי הוקמה חברה ממשלתית שתהייה אחראית להפרטת שדה התעופה הבינלאומי על שם המלך חוסיין בעיר עקבה


00:00 ,31.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המנהל הכללי של החברה לפיתוח עקבה עימאד פאח'ורי הודיע כי הוקמה חברה ממשלתית שתהייה אחראית להפרטת שדה התעופה הבינלאומי על שם המלך חוסיין בעיר עקבה.
 
החברה שהוקמה בהון ראשוני של מיליון דינר ירדני (700 אלף דולר) נרשמה במשרד התעשייה והמסחר הירדני והיא מצפה להשלמת האישורים הדרושים לפעילותה מרשות התעופה האזרחית בתוך חודשיים. החברה החדשה תקבל את האחריות על הכנת התנאים לקליטת מפעיל בינלאומי להפעלת שדה התעופה בעקבה וזאת באמצעות הוצאת מכרז בינלאומי הצפוי במחצית שנת 2007.
 
הבכיר הירדני מסר כי החברה החדשה תארגן מחדש את שדה התעופה בעקבה הסובל כיום מהפסדים, בצעד שנועד להפוך אותו ליחידה מייצרת ומרוויחה דבר שיאפשר את תהליך ההפרטה ויקל את כניסת משקיע אסטרטגי. נמל התעופה על שם המלך חוסיין בעיר עקבה פועל במסגרת מדיניות "השמיים הפתוחים" בירדן.
 
אורך מסלול ההמראה בשדה מגיע ל 3 קילומטר והוא בעל יכולת לקלוט את כל סוגי המטוסים. השדה בעקבה מתאפיין בשטחים עורפיים רחבים לצורך מתן שירותים לוגיסטיים והדובר הירדני הבהיר שבכל מקרה שטח שדה התעופה יישאר בבעלות הממשלה פאח'ורי ציין כי הקמת החברה החדשה תשמש אבן בוחן למדיניות משרד התובלה הירדני ורשות התעופה האזרחית בכל הקשור לתפקידם בפיקוח וארגון שדות התעופה בממלכה מבלי לעסוק בניהולם והפעלתם.
 
יצוין כי משרד התובלה הירדני פועל בימים אלה להקים את "חברת שדות התעופה של ירדן" במסגרת תוכנית ארגון מחדש של רשות התעופה האזרחית בדרך להפרטת נמלי התעופה בירדן.