ירדן: הסכם שת''פ בין הדואר הירדני לעמיתו הפלסטיני

ההסכם כולל התחייבות מצד דואר ירדן להכשיר כוח אדם בדואר הפלסטיני. כמו כן, ישמש מרכז החלוקה הבינלאומי בדואר ירדן מתווך עבור דואר בינלאומי היוצא משטחי הרשות


00:00 ,13.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הדואר של ירדן חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם הדואר הפלסטיני. ההסכם אשר נחתם ברבת עמון על ידי מנהלי הדואר הירדני, אחמד עלי עבידאת, והפלסטיני, מחמוד דיוואן, כולל התחייבות של דואר ירדן להכשיר ולהדריך כוח אדם בדואר הפלסטיני ומתן אפשרות ליישם את הניסיון שנצבר בדואר ירדן בפיתוח עמיתו הפלסטיני.

ההסכם קובע עוד כי, מרכז החלוקה הבינלאומי בדואר ירדן ישמש מתווך עבור הדואר הבינלאומי היוצא משטחי הרשות הפלסטינית לרחבי העולם.

כמו כן, יעביר הדואר הירדני את הדואר הפלסטיני המיועד למדינות בחו''ל דרך שדה התעופה על שם המלכה עליאא ברבת עמון, ולהיפך משדה רבת עמון לגשר אלנבי להעברתו ליעדו בשטחי הרשות וזאת על חשבון רשות הדואר ממנה נשלח דבר הדואר ויגבה בתמורה תשלום לפי הנהוג בהסכמי הדואר הבינלאומיים.

מנהל הדואר הפלסטיני בירך על ההסכם והדגיש כי, ההסדרים החדשים יזרזו את חילופי הדואר הבינלאומי של הדואר הפלסטיני ויסייעו בהסרת מכשולים ועיכובים מהם הוא סובל בדואר נכנס ויוצא בשל קשיים אותם מערימה ישראל כהגדרתו.

הצדדים הירדני והפלסטיני סיכמו כי חברת הבלדרות "ואסל" ממזרח ירושלים תמשיך להיות אחראית על העברת הדואר בין ירדן והרשות הפלסטינית ולהיפך.