ירדן: הסכם בשווי 2.3 מיליארד דולר עם האמירויות לפיתוח הרכבת

מטרת המיזם הינה לבנות, לפתח ולהפעיל רשת רכבות ירדנית המשתרעת על פני אורך של 360 קילומטרים, ומקשרת את מכרות הפוספט והאשלג לנמל עקבה. פרויקט הרכבת צפוי להסתיים בתוך חמש שנים


12:53 ,05.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ירדן ואיחוד האמירויות חתמו ביום רביעי על ארבעה הסכמים ליישום פרויקט רכבת בשווי 2.3 מיליארד דולר שיחבר את נמל עקבה לאתרי הכרייה א-שידיה וע׳ור א-סאפי. הפרויקט, שנחתם בין חברת Etihad Rail, היזם והמפעיל של רשת הרכבות הלאומית של איחוד האמירויות, ומשרד התחבורה הירדני, הוא חלק מחבילת השקעות רחבה יותר בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר, שנחתמה בסוף 2023 בנוכחות מלך ירדן עבדאללה ונשיא איחוד האמירויות השייח׳ מוחמד בן זאיד אאל נהיאן.

 

מטרת המיזם הינה לבנות, לפתח ולהפעיל רשת רכבות ירדנית המשתרעת על פני אורך של 360 קילומטרים, ומקשרת את מכרות הפוספט והאשלג לנמל עקבה.

 

במהלך טקס החתימה, בהשתתפות שר ההשקעות של איחוד האמירויות, מוחמד סואידי, הדגיש ראש הממשלה הירדני בישר ח׳סאונה את המשמעות האסטרטגית של פרויקט הרכבת. לדבריו, ראש הממשלה אמר כי פרויקט הרכבת צפוי להסתיים בתוך חמש שנים. הוא הוסיף כי מחקרים מפורטים על תוואי הרכבת והטיפול באשלג ופוספט יסתיימו עד סוף 2025.