ירדן: הממשלה החליטה להפריט את חברת התעופה המלכותית

התוכנית שאושרה כוללת מנגנון לביצוע מכירה של עד 74% מכלל מניות החברה בשיטה של הצעה ראשונית מקומית לציבור. חלקה של ממשלת ירדן יעמוד על 26% ממניות החברה


00:00 ,22.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התוכנית שאושרה כוללת מנגנון לביצוע מכירה של עד 74% מכלל מניות החברה בשיטה של הצעה ראשונית מקומית לציבור. חלקה של ממשלת ירדן יעמוד על 26% ממניות החברה
 
ממשלת ירדן אישרה בישיבתה האחרונה את המלצות המועצה לענייני הפרטה להמשיך בהליכים במסגרת התוכנית לרפורמה והפרטה בחברת התעופה המלכותית Royal Jordanian.

החלטת ממשלת ירדן מתבססת על תוכנית אסטרטגית אשר אושרה על ידי קבוצת עבודה מטעם המועצה להפרטה בהתאם לתסקיר שביצעה קבוצה מייעצת חיצונית בראשות סיטי בנק.

התוכנית שאושרה כוללת מנגנון לביצוע מכירה של עד 74% מכלל מניות החברה בשיטה של הצעה ראשונית מקומית לציבור (IPO) ובד בבד מכירת חלקים קבועים בהצעה למוסדות כספיים ומשקיעים ירדנים וזרים בתנאי שחלקם של הירדנים במניות החברה לא יקטן מ-15% בכלל זה חלקה של ממשלת ירדן אשר יעמוד על 26%.
 
ממשלת ירדן צופה כי הצעת ההפרטה של חברת התעופה המלכותית תושלם עד סוף השנה הנוכחית. נזכיר כי בסוף שנת 2006 הושלמה תוכנית הרפורמה בחברת התעופה המלכותית של ירדן על פיה נרשמה חברת התעופה המלכותית של ירדן כחברת אחזקות בעירבון מוגבל הנמצאת בבעלות מלאה של ממשלת ירדן ופועלת בתחום התעופה. במקביל, הוקמה חברת התעופה המלכותית הירדנית להשקעות כחברת אחזקות אשר בבעלותה חמש יחידות השקעה אשר פוצלו מהפעילות המרכזית של חברת התעופה.

חמש היחידות נרשמו כחברות בעירבון מוגבל באזור הסחר החופשי בנמלי התעופה של ירדן והן: חברה לאספקה למטוסים, חברה לתחזוקת מטוסים, חברה להדרכת טייסים וסימולטורים, חברה לשיפוץ מנועים, חברה לשווקים פטורים ממכס בנמלי התעופה של ירדן. הליכי ההפרטה בחמש החברות הושלמו וחברת התעופה הלאומית של ירדן מחזיקה ב-20% מהבעלות על שלוש החברות הראשונות.

במסגרת תוכניות הפיתוח מתעתדת חברת התעופה המלכותית של ירדן להכניס לשירות 12 מטוסים חדישים מדגם בואינג 787 דרימליינר בין השנים 2010 - 2014 וזאת כתחליף למטוסים מדגם איירבוס 310 ו-340.
 
ארבעה מטוסי 787 יירכשו ישירות על ידי החברה ואילו שמונה מטוסים נוספים יירכשו בחכירה תפעולית.
 
הכנסות החברה הירדנית בשנת 2006 רשמו גידול של 8% והגיעו לכדי 315 מיליון דולר לערך מתוכם רווח לפני מס של 5 מיליון דולר לערך.