ירדן: הוסכם על אתר להקמת שדה תעופה ליצוא תוצרת חקלאית בבקעה

האתר החדש יועבר בקרוב לאישור סופי של ועדת מומחים מטעם ממשלת ירדן. מלך ירדן הורה להקצות כספים לפיתוח הסוציו אקונומי של אזור בקעת הירדן


00:00 ,27.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

האתר החדש יועבר בקרוב לאישור סופי של ועדת מומחים מטעם ממשלת ירדן. מלך ירדן הורה להקצות כספים לפיתוח הסוציו אקונומי של אזור בקעת הירדן
 
ממשלת ירדן הגיעה להסכמה עם הפרלמנט על אתר מוסכם להקמת שדה התעופה ליצוא תוצרת חקלאית באזור אלשונה הדרומית בבקעת הירדן.
 
האתר נבחר לאחר שוועדה מיוחדת של הפרלמנט הירדני ביקרה במספר אתרים מוצעים להקמת שדה התעופה בעקבות התנגדויות תושבים מקומיים להפקעת שטחים חקלאיים.
 
בתום הביקור בשטח הוחלט להסיט את השדה למרחק של 1.2 קילומטרים מערבה, על מנת להימנע מפגיעה בשטחים חקלאיים אותם מעבדים חקלאים ירדנים באזור. על פי הדיווחים הסטת האתר תביא לשמירה על 50 דונמים של אדמה חקלאית פורייה.
 
שר התחבורה הירדני מסר כי האתר החדש יועבר בקרוב לאישור סופי של ועדת מומחים מטעם ממשלת ירדן.
 
מלך ירדן, המלך עבדאללה השני הורה בשנה שעברה להקצות סכום של 29 מיליון דינר (41 מיליון דולר) לקידום הקמת שדה תעופה ליצוא תוצרת חקלאית מאזור בקעת הירדן לשווקים הבינלאומיים ולקידום הפיתוח הסוציו אקונומי של האזור.
 
בתוך כך, פרשנים בממלכה מטילים ספק בנחיצות הקמת שדה תעופה ליצוא תוצרת חקלאית בבקעת הירדן. הפרשן החשוב, ד"ר פהד אלפאנק, כתב בטורו היומי בעיתון "אלראי" כי איש לא ביצע סקר היתכנות בדבר התועלת הכלכלית של הקמת שדה תעופה כזה.
 
לטענתו של הפרשן הירדני, שווקי אירופה סגורים בפני תוצרת חקלאית מירדן בשל בעיות איכות ותקרות יצוא ואילו השווקים הפתוחים לתוצרת חקלאית ירדנית הם דווקא במזרח התיכון: מדינות המפרץ, עיראק, לבנון וסוריה, אליהם מתבצע היצוא דרך היבשה.