ירדן בוחנת הקמת שדה תעופה חדש ורשת רכבות לאומית

התוכנית האסטרטגית לתחום התחבורה הציבורית נועדה לשפר את תשתיות המגזר, להשתמש במקורות אנרגיה נקיים עבור מערכות תחבורה, להטציע יישומים חכמים ולהפוך את ירדן למרכז תחבורה


10:17 ,10.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה הירדני הציג ביום חמישי את האפשרות להקים רשת רכבות ארצית ולפתח שדה תעופה חדש כתחליף לנמל התעופה הבינלאומי המלכה עאליה. מנכ״ל המשרד, וסאם אל-תהתמוני, אמרה במהלך דיון פרלמנטרי כי אפשרויות אלה נבחנות עקב הביקוש הגובר לשירותי תחבורה בממלכה.

 

היא ציינה כי התוכנית האסטרטגית לתחום התחבורה הציבורית - שהושלמה על ידי המשרד בתחילת השנה הנוכחית - נועדה לשפר את תשתיות המגזר, להשתמש במקורות אנרגיה נקיים עבור מערכות תחבורה, להטציע יישומים חכמים ולהפוך את ירדן למרכז תחבורה. היא לא סיפקה פרטים על שדה התעופה וקו הרכבת.

 

רשת שדות התעופה הירדנית כוללת כיום שלוש שדות תעופה, הגדול שבהם הוא נמל התעופה הבינלאומי המלכה עאליה בעמאן, שנמצא בניהול צרפתי, נמל התעופה הבינלאומי המלך חוסיין בעקבה בדרום המדינה, ונמל התעופה האזרחי של עמאן, שמוגבל כיום למטרות מסחריות וקבלת משלחות רשמיות.

 

הממשלה הודיעה לא אחת כי היא נמצאת בשלבי תכנון פרויקטים גדולים בתחום הרכבת והיא בקשר עם חברות מתמחות המעוניינות בפרויקטים אלו. כיום פועלת בירדן מסילת רכבת אחת – הרכבת החג׳אזית – אך היא משמשת למטרות תיירות מקומיות בתוך עמאן בלבד.