התוכנית, בעלות של 65 מיליון דולר, הינה חלק מתוכנית לאומית לפיתוח רשת מסילות הברזל. התוכנית תשתלב בתוכניות להעתקת נמל עקבה 20 קילומטרים דרומה – אזור בו המים עמוקים יותר
החברה הכלכלית לפיתוח נמל עקבה בוחנת בימים אלה פרוייקט להנחת מסילת ברזל שתחבר בין הנמל הראשי בעקבה ובין האזורים בדרומה של העיר - מרחק של 25 קילומטרים.
המהנדס עימאד פאח'ורי, יו"ר מועצת המנהלים של החברה לפיתוח נמל עקבה, מסר לעיתון הירדני "אלראי" כי עלות הפרויקט מוערכת ב-90 מיליון דינר ירדני לערך (כ-65 מיליון דולר) והוא יהווה חלק מתוכנית לאומית בממלכה לפיתוח רשת מסילות הברזל. על פי התוכנית, מסילת הברזל בעקבה תונח מהנמל המרכזי דרך מסוף המכולות עד האזור הדרומי בעיר ותיתן מענה בראש ובראשונה להובלת פוספטים בתוך תחומי העיר.
תוכנית הנחת מסילת הברזל תשתלב בתוכניות להעתקת נמל עקבה למרחק 20 קילומטר דרומה לאזור הקרוב יותר לגבול עם ערב הסעודית שם המים עמוקים יותר ויאפשרו הכפלת יכולת הטעינה והפריקה בנמל היחיד בירדן.
משרד התחבורה הירדני חתם על הסכם עם חברת הייעוץ CBCS Transcom מקנדה להכנת תוכנית אב לפיתוח רשת מסילות הברזל בירדן. הכנת התוכנית צפויה להימשך בין 9 ל-12 חודשים במהלכם תיבחן ההיתכנות הכלכלית וייקבעו מסלולים שונים אשר יוקמו לאחר מכן בשיטת BOT.
על פי העיתון הירדני התוכנית כוללת גם בחינת חיבורה של הממלכה ברשת מסילות ברזל למדינות השכנות באמצעות שני קווים מרכזיים: צפון-דרום ומזרח-מערב.