יפן טוענת: המכלית במצרי הורמוז קורבן למתקפת טרור

ההערכה הגוברת באיחוד הנסיכויות הערביות היא כי התאונה אירעה עקב התנגשות באונייה אחרת, פגיעה בצוללת או התפוצצות של מוקש ים


00:00 ,01.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההערכה הגוברת באיחוד הנסיכויות הערביות היא כי התאונה אירעה עקב התנגשות באונייה אחרת, פגיעה בצוללת או התפוצצות של מוקש ים
 
הערפל האופף את תקרית הפיצוץ שאירע במכלית הנפט היפנית M.Star במימי מצרי הורמוז טרם התפזר. בכיר באיחוד הנסיכויות הערביות, אליה הגיעה המכלית לתיקון, מסר כי ההערכה הגוברת היא כי התאונה אירעה עקב התנגשות באונייה אחרת, פגיעה בצוללת או התפוצצות של מוקש ים.
 
מוסא מוראד, מנהל נמל פוג'יירה, אליו הגיעה המכלית לתיקון מסר כי בכל מקרה לא התגלתה כל דליפה של נפט מהמכלית אשר נשאה כשני מיליון חביות נפט גולמי.
 
מוראד מסר כי ברור לכל כי התרחש אירוע כלשהו במכלית, והדבר בולט בעת עלייה על הסיפון המגלה נזק לחדר הקצינים וכן לצינורות המים. הבכיר מהנסיכויות הוציא מכלל אפשרות את ההערכה כי המכלית נפגעה מגל צונאמי.
 
נזכיר כי המכלית נפגעה מפיצוץ מסתורי בעת ששייטה במימי מצרי הורמוז במרחק 18 מייל ימי מנסיכות עומן על סיפון המכלית היו 31 אנשי צוות 16 מהפיליפינים ו-15 מהודו והיא נשאה מטען של 270,000 טון נפט גולמי בדרכה מאיחוד הנסיכויות הערביות לנמל Chiba ביפן.
 
בעלת המכלית חברת Mitsui OSK Lines( MOL)  ממשיכה לטעון בתוקף כי המכלית הייתה קורבן למעשה טרור או להתקפה בטילים וזוכה לגיבוי ממשרד החוץ המקומי.