יוזמה להקמת אזור סחר חופשי חדש בין תורכיה, לבנון, סוריה וירדן

ארבע המדינות סיכמו על הקמת מועצת שת"פ שתהייה אמונה על "פיתוח שותפות אסטרטגית ארוכת טווח ותיצור אזור המאפשר מעבר חופשי של סחורות ובני אדם"


00:00 ,13.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ארבע המדינות סיכמו על הקמת מועצת שת"פ שתהייה אמונה על "פיתוח שותפות אסטרטגית ארוכת טווח ותיצור אזור המאפשר מעבר חופשי של סחורות ובני אדם"
 
תורכיה, לבנון, ירדן וסוריה סיכמו על הקמת אזור סחר חופשי ביניהן. כך סוכם במפגש שרי החוץ של המדינות בשולי הוועידה הבינלאומית לשיתוף פעולה ערבי - אירופי אשר הסתיימה באיסטנבול בשבוע שעבר.
 
ארבע המדינות סיכמו על הקמת מועצת שיתוף פעולה אשר תהייה אמונה על "פיתוח שותפות אסטרטגית ארוכת טווח ותיצור אזור המאפשר מעבר חופשי של סחורות ובני אדם בין המדינות".
 
בהודעה משותפת שפורסמה בתורכיה מסרו שרי החוץ של המדינה המארחת, לבנון, ירדן וסוריה כי אזור הסחר החופשי יתבסס על הסכמים דו צדדיים קיימים בין ארבע המדינות.
 
בתוך כך, שורר כעס רב בסוריה על החלטת ממשלת תורכיה להטיל מס בגובה של 40% על סחורות ותוצרת חקלאית שמקורה מסוריה בעוד סחורות העושות את הדרך ההפוכה, זוכות לפטור מלא ממסים ומכסים.
 
ראש איגוד לשכות המסחר בסוריה הדגיש כי אכן חלה התקדמות רבה בהיקף חילופי הסחר בין שתי המדינות אשר עמדו בשנת 2009 על שני מיליארד דולר אולם יש לפעול לתקן מספר עיוותים בראשם חוסר ההדדיות הקיים ביחסי הסחר בין שתי המדינות.