יו"ר רשות תעלת סואץ: צפי הכנסות לשנת 2005 כ- 4 מיליארד דולר

4 מיליארד דולר ההכנסות הצפויות בתעלת סואץ בשנת 2005. כך מסר יו"ר רשות תעלת סואץ במצרים גנרל הימייה אחמד פאדל. בראיון לעיתון " אלביאן " היוצא לאור בנסיכות קטר הוסיף הבכיר המצרי כי העלייה הצפויה בהכנסות התעלה נובעת מהעלאת מחירי דמי המעבר ב- 3% בתחילת השנה ו


00:00 ,03.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

4 מיליארד דולר ההכנסות הצפויות בתעלת סואץ בשנת 2005. כך מסר יו"ר רשות תעלת סואץ במצרים גנרל הימייה אחמד פאדל. בראיון לעיתון " אלביאן " היוצא לאור בנסיכות קטר הוסיף הבכיר המצרי כי העלייה הצפויה בהכנסות התעלה נובעת מהעלאת מחירי דמי המעבר ב- 3% בתחילת השנה וכן מהעלייה המתמשכת בהיקף הסחר העולמי עקב השיפור הניכר בכלכלה העולמית.
 
הראיון כלל גם נקודה ישראלית. הגנרל המצרי נשאל לגבי התוכניות בישראל להקים תעלת ימים כאלטרנטיבה לתעלת סואץ ומשיב שמדובר בשטויות של התקשורת מכיוון שאין זה הגיוני שישראל תשקיע בחפירת תעלה אשר אין כל סיכוי שתשמש למעבר אוניות.
 
להערכתו מדובר בפרוייקט משותף לירדן וישראל לנצל את אפשרויות הפיתוח התיחירותי בין הים האדום לים המלח. באשר להנחות שמעניקה התעלה על מעבר ספינות עולה כי הרשות המצרית מעניקה הנחות בדמי המעבר בגובה של 35% לספינות המובילות גז טבעי בנוזל מהמפרץ וכן למיכליות נפט גולמי. כמו כן קיימת כוונה להעניק הנחה למיכליות נפט גדולות בדרכן מהמפרץ ואליו שנושאות מטען של יותר מ 200 אלף טון.
 
הבכיר המצרי התייחס גם לריבוי התאונות בתעלת סואץ לאחרונה שגרמו לסגירת המעבר הימי לתקופות של בין מספר שעות למספר ימים ומאשים בעיקר את תנאי מזג האויר באזור התעלה תוך שהוא דוחה מכל וכל האשמות כי כשלונות טכניים ומנהליים גרמו לתאונות האחרונות.