טורקיש איירליינס עוצרת מכירת מוצרי חברות ״התומכות״ בישראל

בהתאם לכך החברה לא תציע למכירה מוצרי פפסי, קוקה קולה ומיצים של חברות התומכות בישראל בטרקלינים שלה. בימים הקרובים תדון טורקיש איירליינס באיסור מכירת משקאות מתוצרת ישראל לא רק בחדרי האירוח שלה, אלא גם בטיסות עצמן


10:35 ,08.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס הודיעה כי לא יימכרו עוד מותגים ״פרו-ישראליים״ בטרקלינים שלה. בהתאם לכך החברה לא תציע למכירה מוצרי פפסי, קוקה קולה וקאפי (מיצים). ההחלטה התקבלה לאחר קריאות עממיות וכן של דמויות ציבוריות מובילות שטענו כי מכירת מוצרים אלה היא בעצם תמיכה שבשתיקה בישראל.

 

מאז ה-7 באוקטובר עת פרצה המלחמה ברצועת עזה, הסנטימנט הציבורי בטורקיה שלילי ביותר כלפי ישראל דבר שבא לידי ביטוי בין השאר בעצרות תמיכה גדולות בפלסטינים ובשביתות שבת מול סניפים של רשתות אמריקאיות בטורקיה (סטארבקס, מקדונלדס). 

 

מקורות בטורקיה מוסרים  כי בימים הקרובים תדון טורקיש איירליינס באיסור מכירת משקאות מתוצרת ישראל לא רק בחדרי האירוח שלה, אלא גם בטיסות עצמן.

 

יש לציין כי ביום שלישי הודיע הפרלמנט הטורקי על עצירת מכירת מוצרי חברות מערביות ״התומכות״ בישראל. בין השאר דווח כי בהוראת יו״ר הפרלמנט מזנונים ובתי קפה במתחם הפרלמנט לא ימכרו עוד מוצרים של חברות ש״סיפקו תמיכה ברצח העם שביצעה ישראל ברצועת עזה״.