חוק חדש יאפשר לחברת התעופה המצרית לטוס ליעדים ברוסיה

הפרלמנט המצרי אישר הצעת חוק המאפשרת לשר האוצר להבטיח לחברת התעופה הלאומית EgyptAir הלוואה לביטוח טיסותיה לפדרציה הרוסית


09:52 ,07.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרלמנט המצרי, במהלך ישיבות המליאה האחרונות שלו, אישר הצעת חוק המאפשרת לשר האוצר להבטיח לחברת התעופה הלאומית EgyptAir הלוואה לביטוח טיסותיה לפדרציה הרוסית. במהלך הדיונים הבהירה הממשלה כי רוסיה כפתה על חברות התעופה לבטח את המטוסים המגיעים אליה. בהתחשב בהפסדים שספגה EgyptAir, היא סירבה לבטח אותם, אלא אם משרד האוצר יהיה ערב להן.

 

בדו״ח ועדת התכנון והתקציב של הפרלמנט המצרי נכתב כי חברת האחזקות של EgyptAir היא אחת מחברות המגזר העסקי הציבורי ופועלת מאז הקמתה בשירות המדינה על כל מגזריה. לאחרונה עמדה בפני מספר משברים, כולל משבר מגפת הקורונה והסנקציות של האיחוד האירופי על רוסיה. לפי הסנקציות הללו, ישנו איסור על חברות ביטוח וביטוח משנה אירופיות - כמו גם חברות לא אירופיות, שיש להן סניפים באירופה - להעניק כיסוי ביטוחי או תשלום פיצויים לכל אדם או גורם רוסי.

 

הדיון בפרלמנט כונס לאחר ש״חברת הביטוח של מצרים״ הצהירה כי אין ביכולתה להעניק כיסוי ביטוחי ל-EgyptAir עבור טיסותיה אל ומנמלי התעופה הרוסיים, מה שהביא להפסקת אותן טיסות, החל מה-2 במרץ. חברת התעופה המצרית ביקשה לקבל כיסוי ביטוחי חלופי באמצעות חברות ביטוח רוסיות, אך הן הסבירו שבשלב זה אינן יכולות לבטח חברות תעופה שאינן רוסיות.