חברת לוגיסטיקה מצרית שואפת להתרחב בשוק המפרצי

זאת לאחר שחברת Egytans רכשה את NOSCO, חברה לשירותי תחבורה ושירותי ים. עסקת הרכישה תושלם במהלך הרבעון האחרון של השנה הנוכחית. שוק הלוגיסטיקה והתחבורה במצרים נמצא בהתאוששות, עם צפי לקצב צמיחה שנתי מוערך של 9%


10:45 ,15.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל החברה המצרית לשירותי תחבורה EGYTRANS, עביר להיטה, הצהירה כי בכוונת החברה להתרחב באזור המפרץ, וזאת לאחר רכישת החברה הלאומית לשירותי תחבורה ושירותי ים (NOSCO). עסקת הרכישה תושלם במהלך הרבעון האחרון של השנה הנוכחית.

 

EGYTRANS הודיעה כי בעלי המניות הסכימו לרכוש את NOSCO במלואה באמצעות תהליך החלפת מניות, בעסקה שערכה בפועל לא פורסם רשמית, אך היא צפויה להעלות את הון החברה מ-156 מיליון לירות מצריות (5 מיליון דולר) ל-225 מיליון לירות (7.2 מיליון דולר). העסקה מגיעה בזמן ששוק הלוגיסטיקה והתחבורה במצרים נמצא בהתאוששות, עם צפי לקצב צמיחה שנתי מוערך של 9% מ-2022 עד 2027. הצמיחה מגיעה על רקע מאמצי ממשלת מצרים להפוך את המדינה למרכז מסחרי אזורי כאשר EGYTRANS מצפה לניצול הזדמנויות שיווצרו מפיתוח תשתיות אזוריות והסכם הסחר החופשי של מדינות אפריקה.

 

נציין כי חברת EGYTRANS פועלת בתחום שירותי התחבורה והלוגיסטיקה, וכוללת מספר חברות בנות וחברות אחיות. NOSCO פועלת בתחום התחבורה, אך מתמחה יותר בהובלה יבשתית, והיא מחזיקה ב-80% משוק הלוגיסטיקה התחבורתית בענף הנפט והגז המצרי.