חברת התעופה הסעודית: פיצויים לנוסעים בגובה 1.8 מיליון דולר

תשלום הפיצויים הוא חלק ממדיניות החברה לעמוד בתקנות הבינלאומיות של התעופה האזרחית הכוללות בין היתר מתן ארוחות ושתייה ושיחות טלפון חינם לנוסעים שטיסותיהם התאחרו


00:00 ,01.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

תשלום הפיצויים הוא חלק ממדיניות החברה לעמוד בתקנות הבינלאומיות של התעופה האזרחית הכוללות בין היתר מתן ארוחות ושתייה ושיחות טלפון חינם לנוסעים שטיסותיהם התאחרו
 
חברת התעופה של ערב הסעודית Saudi Arabian Airlines הודיעה כי במהלך שנת 2008 שילמה סכום של 6.8 מיליון ריאל סעודי (1.8 מיליון דולר) פיצויים לנוסעים על איחורים בטיסות ואובדן כבודה.
 
עבדאללה בן מושהב, העוזר למנכ"ל החברה, הבהיר כי תשלום הפיצויים הוא חלק ממדיניות החברה לעמוד בתקנות הבינלאומיות של התעופה האזרחית הכוללות בין היתר מתן ארוחות ושתייה ושיחות טלפון חינם לנוסעים שטיסותיהם התאחרו.
 
עוד נמסר כי החברה מספקת לינה חינם לנוסעים שטיסותיהם איחרו יותר משש שעות ומעניקה פיצוי לנוסעים שנסעו במחלקה נמוכה מזו שנקבעה בכרטיס. במקרה של תקלות טכניות ותפעוליות בטיסות חברת התעופה הסעודית משלמת לנוסע פיצוי מינימלי של 200 ריאל (53.3 דולר).
 
בן מושהב מסר עוד כי הסיבות לדחיות בטיסות מגוונות ונובעות מתנאי מזג האוויר, סידורי ביטחון, צפיפות בתנועת המטוסים ותקלות טכניות. במקביל, התייחס הבכיר בחברת התעופה הסעודית לתופעת אי העמידה של נוסעים בהזמנות מראש ואי הופעה לטיסות אשר הגיעה להיקף של 4 מיליון מושבים ריקים בטיסות בשנת 2008. לדבריו, התופעה מביאה להפסדי ענק לחברה ולכן היא החלה ביישום מדיניות של גביית קנס מנוסעים שלא מופיעים לטיסות שהזמינו.