חברת התעופה המלכותית של ירדן- שיא בפעילות וחיפוש אחר משקיע אסטרטגי

חברת התעופה המלכותית של ירדן , "רויאל ג'ורדאניאן" הציגה בסוף השבוע את סיכום נתוני העבודה שלה לשנת 2004 בהם הובלט כי נרשם שיא במספר הנוסעים בחברה הירדנית לכדי 7.1 מליון איש, הנתון הגבוה ביותר בהיסטוריה של החברה מאז הקמתה לפני 41 שנה


00:00 ,23.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה המלכותית של ירדן , "רויאל ג'ורדאניאן" הציגה בסוף השבוע את סיכום נתוני העבודה שלה לשנת 2004 בהם הובלט כי נרשם שיא במספר הנוסעים בחברה הירדנית לכדי 7.1 מליון איש, הנתון הגבוה ביותר בהיסטוריה של החברה מאז הקמתה לפני 41 שנה.
 
דר' אומיה טוקאן יו'ר מועצת המנהלים של החברה הודיע במסיבת עיתונאים ברבת עמון בירת הממלכה ההאשמית כי הרווח הנקי הצפוי של החברה בתום שנת 2004 מסתכם ב 17 מליון דולר, נתון המשקף עליה בהיקף הנוסעים וכמויות המטענים שהטיסה החברה.
 
דר' טוקאן הוסיף כי החברה מחפשת משקיע אסטרטגי וזאת במסגרת ההכנות למועד פקיעת הזיכיון הבלעדי שלה לטיסות בשמי ירדן הצפוי בשנת 2006.
 
יחד עם זאת מנסה חברת התעופה המלכותית של ירדן להגיע להסכמי שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברות תעופה באזור המזרח התיכון וזאת עקב הערכת קברניטיה כי צפוי גידול בהיקף הפעילות בתחום האווירי באזור ובכוונתה להוציא שתי טיסות יומיות מרבת עמון ליעדים נבחרים באזורנו. ע'סאן עלי סמנכ'ל סחר ושירותים בחברה ציין כי נרשמה עלייה של 14% בכמות המטענים ששונעו באמצעות מטוסי החברה והודיע על פתיחת קווים חדשים לשנחאי בייג'ינג מנצ'סטר ומילנו.
 
בתוך כך חתמה חברת התעופה המלכותית של ירדן על הסכם לכרטוס משותף עם חברת אמריקה וסט האמריקנית. ההסכם הוא הראשון מסוגו שנחתם על ידי החברה האמריקנית עם חברת תעופה מחוץ לארצות הברית. לפי ההסכם יכולים נוסעי רויאל ג'ורדאניאן להשתמש בשירותי אמריקה וסט בטיסות פנים וטיסות המשך אל יעדים בתוך ארצות הברית ובדרום אמריקה.
 
יצוין כי לחברה הירדנית הסכמי שיתוף פעולה דומים עם חברות התעופה של אוסטריה, ספרד, קנדה, רוסיה, תאילנד, מלזיה, סוריה, קפריסין ועוד. ארצות הברית וירדן חתמו על הסכם שמיים פתוחים עוד בשנת 1996.