חברת הספנות הערבית המאוחדת מעמידה אוניות מכולה

עקב המשבר הכלכלי מקצצת החברה בפעילותה מעמידה עד ארבע אוניות מכולה בנפח 3,000 TEU לתקופה בלתי מוגבלת במהלך 2009


00:00 ,12.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

עקב המשבר הכלכלי מקצצת החברה בפעילותה מעמידה עד ארבע אוניות מכולה בנפח 3,000 TEU לתקופה בלתי מוגבלת במהלך 2009 

 
חברת הספנות הערבית המאוחדת United Arab Shipping Company (UASC)מצטרפת לחברות הספנות המבצעות קיצוצים בפעילותן עקב המשבר הכלכלי.
 
קן סורנסן, נשיא החברה הפועלת מנסיכות כווית ונמצאת בבעלות משותפת של שש המדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, הודיע כי החברה תעמיד חלק מצי האוניות שברשותה, וזאת עקב ירידה בביקושים והצניחה במחירי ההובלה הימית לשפל שלא היה מזה 30 שנה.
 
במסגרת צעדי ההתייעלות תקפיא החברה את פעילותן של שלוש עד ארבע אוניות מכולה ותיקות בגודל 3,000 TEU לתקופה בלתי מוגבלת במהלך שנת 2009 וזאת על מנת לסייע לגשר על הפער בין ההיצע לביקוש.
 
במקביל, נמצאת החברה בעיצומה של תוכנית לבחינה מחדש של השירותים בקווים הבינלאומיים. במסגרת זו הודיעה החברה על השקת שירות חדש של אוניות מכולה בין פקיסטאן, הודו והים האדום. הקו זכה לכינוי IMR והחברה תפעיל בו שש אוניות מכולה אשר כל אחת מהן מסוגלת לשאת 2,000  TEU. סבב הפקידה של השירות החדש יהיה כדלקמן:
 
Karachi – Port Qasim - Pipapav – Nhava Sheva – Ras Al Khaimah – Jebel Ali – Djibouti - Jeddah – Yanbu – Aqaba – Sohkna - Jeddah – Port Sudan - Hodeidah – Ras Al Khaimah – Jebel Ali – Karachi
 
השירות החדש ישמש גם כפידר לקווי החברה הראשיים לחוף המזרחי של ארצות הברית, אסיה, צפון אירופה והים התיכון, דרך הנמלים הראשיים בג'דה סעודיה והמפרץ. החברה הודיעה כי הקו נחנך בהפלגת האונייה M/V Hammurabu מנמל קאסם.