שר העבודות והתחבורה הלבנוני עלי חמיה אישר כי שתי חברות מצרפת וספרדיות הביעו את נכונותן לבצע מחקר להקמת רשת רכבות בלבנון, כולל בדיקת ההיתכנות והעלות להקמתה. לדבריו, הרשת הזו מהווה נושא אסטרטגי עבור לבנון שאורך מסילת הברזל בה מגיע ל-407 קילומטרים.
השר הלבנוני אמר את הדברים אתמול לאחר פגישתו עם יושב ראש הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי. הפגישה נועדה לעדכן את יו״ר הפרלמנט בתוצאות ביקורו של שר העבודה בצרפת, ובתוכניות משרדו לגבי נמל הים של ביירות ותחבורה משותפת. יצוין כי בעבר פעלה בלבנון רכבת להסעת נוסעים והן והובלת מטענים אולם במהלך מלחמת האזרחים היא יצאה משימוש. ניסיונות להחיותה לאחר המלחמה לא צלחו בעיקר עקב בעיות מימון והעדפת המדינה לשדרג את תשתיות הכבישים. המשבר הכלכלי וקשיי התחבורה בלבנון שבו והעלו את נושא הרכת מחדש על סדר היום הלבנוני.
חמיה אישר כי עדכן את יושב ראש הפרלמנט במהלך הפגישה על פרטי הפעלת העבודות של נמל ביירות, שהחלו בספטמבר האחרון, בנוסף לשיקום. בפגישה נסקרו פרטי שיתוף הפעולה עם הבנק העולמי לשיקום הנמל. השר הבהיר כי בימים אלה שוקדים על הכנת תכנית אב שעל בסיסה ישוקם הנמל. לדברי השר, החזון האסטרטגי לכלל נמלי הים של לבנון שיהיה להם ״תפקיד אסטרטגי ויעיל״ במזרח אגן הים התיכון כך שיוכלו להתחרות בנמלים שמסביב.
לגבי תכנית התחבורה הציבורית, חמייה אישר כי המשרד מכין מחקר ביחד עם הבנק העולמי שיקיף את כל שטחי לבנון.