התקדמות בפרויקט הרכבת הלאומי של ירדן

פרויקט הקמת רשת הרכבות הלאומית הירדנית נועד להובלת סחורות במהירות מרבית של 120 קמ"ש, בהתאם למפרט בינלאומי, כאשר אורך הרשת המתוכנן הוא כ-1000 ק"מ. הפרויקט נחשב לאחד הפרויקטים האסטרטגיים של הממלכה


11:17 ,31.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

רמת היישום של "פרויקט הרכבת הלאומי" של ירדן בשלב הראשון שלו, הכולל מחקרים טכניים, פיננסיים וכלכליים, הגיעה לכ-95%, כך עולה מנתוני משרד התחבורה בעמאן. השלב הראשון של הפרויקט כולל את הקו המחבר את נמלי הים בעקבה עם הנמל היבשתי המוצע להקמה באל-מאדונה, דרומית מזרחית לעמאן. הקו הזה יעבור דרך העיר מעאן.

 

ממשרד התחבורה הירדני נמסר כי בימים אלה מתבצעות עבודות להשלמת עסקאות הרכישה של קרקעות עבור הפרויקט. הכוונה היא שהפרויקט יקודם בשיתוף המגזר הפרטי.

 

בנוגע למחסומים המשמעותיים העומדים בפני הפרויקט, הסביר המשרד כי כל הבנקים וקרנות הפיתוח מחייבות נטילת ערבויות ממשלתיות, אולם חוק החוב הציבורי אוסר על מתן ערבויות כאלו. בנוסף, התנאים הפוליטיים במדינות השכנות צפויים להאט את יישום הפרויקט.

 

פרויקט הקמת רשת הרכבות הלאומית הירדנית נועד להובלת סחורות במהירות מרבית של 120 קמ"ש, בהתאם למפרט בינלאומי, כאשר אורך הרשת המתוכנן הוא כ-1000 ק"מ. הפרויקט נחשב לאחד הפרויקטים האסטרטגיים של הממלכה, וכזה שישפיע ישירות על צמיחת הכלכלה הלאומית, שכן הוא יבטיח קישוריות אזורית עם רשתות הרכבת במדינות מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ ובסוריה.