התנגדות בירדן לכוונת ישראל לייצא מכוניות משומשות

פעילים בשוק המכוניות המשומשות בירדן מציינים כי יבוא של מכוניות משומשות מישראל יביא להפרת האיזונים העדינים בשוק הרכב המקומי הרווי ממילא


00:00 ,15.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

פעילים בשוק המכוניות המשומשות בירדן מציינים כי יבוא של מכוניות משומשות מישראל יביא להפרת האיזונים העדינים בשוק הרכב המקומי הרווי ממילא
 
הדיווחים בישראל בתחילת השבוע על החלטתו של שר התחבורה להעניק ליבואנים מישראל היתר לייצא מכוניות משומשות מישראל לעיראק ולירדן עוררו גל ביקורת חריף בקרב פעילים בתחום הרכב החדש והמשומש בממלכת ירדן.
 
ראש אגוד סוכני המכוניות בירדן, סלאמה אלג'ונדי, קרא לגורמי ממשלה רשמיים בירדן לפעול להבהרת הנושא ולפרסם החלטה המורה על הפסקת ייבוא מישראל באופן מיידי.
 
לדבריו, ייבוא של 50,000 כלי רכב מישראל יביא לפגיעה בסביבת ההשקעות בתחום הסחר במכוניות בממלכה וזאת גם על רקע הימצאותו של מספר רב של רכבים באזור הסחר החופשי בצפון הממלכה.
 
במקביל הועלתה דרישה מממשלת ירדן לאסור ייבוא מכוניות משומשות אשר גילן עולה על חמש שנים, וזאת על מנת להגן על כספי האזרחים הרוכשים מכוניות משומשות ישנות ומשקיעים כספים רבים בתחזוקה שוטפת ותיקונים.
 
פעילים בשוק המכוניות המשומשות בירדן מדגישים כי יבוא של מכוניות משומשות מישראל יביא להפרת האיזונים העדינים בשוק הרכב המקומי הרווי בימים אלה ממילא ומספר הרכבים אשר הצטברו בשוק הירדני גבוה בשיעור של 200% מהביקוש בשוק.
 
נזכיר כי מספר המכוניות אשר שוחררו ממכס מאזור הסחר החופשי בצפון ירדן בשבעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 46,200 מכוניות וזאת לעומת 36,480 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך 2009 שוחררו ממכס מאזור הסחר החופשי 65,000 מכוניות ואילו במקביל יוצאו לשווקים בחו"ל (בעיקר לעיראק) 82,000 מכוניות.