סערה בערב הסעודית בעקבות חשיפה כי חברת אלסטום, שזכתה במכרז להקים מסילת רכבת מהירה בין הערים מכה לאלמדינה, מעורבת בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים
הפרויקט השאפתני להנחת מסילת רכבת מהירה בין הערים מכה ואלמדינה, שתי הערים הקדושות לאיסלאם בערב הסעודית, הפך להיות נושא לוויכוח ציבורי, וזאת לאחר החשיפה כי החברה הצרפתית Alstom Transport, הנמנית בין החברות שזכו במכרז ההקמה, מעורבת בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים.
העיתון Gulf News יודע לספר כי בכירים ברשות הפלסטינית פנו לשלטונות ערב הסעודית בבקשה לבטל את זכייתה במכרז של החברה הצרפתית. לטענת הבכירים הפלסטינים, חברת Alstom היא חלק מקבוצת חברות המקימה את הרכבת הקלה בירושלים הצפויה "לחבר בין מזרח ירושלים הכבושה לשכונות היהודיות במערב העיר הכבושה".
העיתון יודע לספר כי הרשות הפלסטינית פתחה במגעים בלתי רשמיים עם שלטונות סעודיה בהתבסס על החלטת הליגה הערבית ממרץ 2006 לאסור על מדינות ערב לקיים קשרים עם החברות העובדות בפרויקט הקמת הרכבת הקלה בירושלים.
רשות הרכבות של ערב הסעודית, האמונה על פרויקט הרכבת בין מכה לאלמדינה לא הגיבה לפניות העיתון.
נזכיר כי נגד החברות הצרפתיות Alstom ו-Veolia, המעורבות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, הוגשו מספר תביעות על ידי ארגונים פלסטינים באירופה על רקע פעילותן בעיר. נציגת אש"ף בפריס הינד ח'ורי הביעה את דאגתה של הרשות הפלסטינית ממעורבות החברות הצרפתיות בפרויקט והדגישה כי קיבלה אור ירוק מראש הרשות מחמוד עבאס לפעול בעניין "בצורה אגרסיבית יותר".
נזכיר כי רשות הרכבות של ערב הסעודית העניקה בתחילת השנה לקבוצת חברות מצרפת, סין וערב הסעודית את המכרז בהיקף של 1.8 מיליארד דולר לביצוע עבודות אזרחיות בתוואי הרכבת בין מכה לאלמדינה. זהו השלב הראשון מתוך פרויקט ענק בהיקף 6 מיליארד דולר הכולל הנחת מסילת ברזל באורך של 444 קילומטר להפעלת רכבת מהירה בין שתי הערים הקדושות לאיסלאם דרך העיר ג'דה, הבירה הכלכלית של ערב הסעודית. על פי התכנון, הרכבת המהירה אמורה להוביל את עולי הרגל במהירות של 360 קילומטר בשעה ולהציע אלטרנטיבה לעומס הרב בכבישים.