הפלסטינים מזהירים: תעשיית ההלבשה והטקסטיל בעזה על סף קריסה

בעלי המתפרות בעזה קוראים לפעול לפתיחת המעברים על מנת לאפשר יבוא ויצוא כבעבר. מתלוננים כי לקוחות ישראלים מעכבים תשלומים עבור חובות ישנים בהיקף של 15 מיליון דולר בקירוב


00:00 ,27.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בעלי המתפרות בעזה קוראים לפעול לפתיחת המעברים על מנת לאפשר יבוא ויצוא כבעבר. מתלוננים כי לקוחות ישראלים מעכבים תשלומים עבור חובות ישנים בהיקף של 15 מיליון דולר בקירוב
 
בעלי המתפרות ברצועת עזה מזהירים כי בעקבות ההפיכה בעזה בחודש יוני שעבר וסגירת מעברי הגבול נגרמו להם נזקים של 10 מיליון דולר לערך וזאת עקב אי יכולתם לייצא סחורה ולקבל תשלומים מלקוחות ישראלים.

אחד מבעלי המתפרות סיפר שבמחסנים נערמה סחורה של יותר ממיליון פריטי הלבשה המוכנים ליצוא ללקוחות הישראלים. בעלי המתפרות בעזה מתלוננים על כך שלקוחות ישראלים מעכבים תשלומים עבור חובות ישנים המגיעים למתפרות ברצועה בהיקף של 15 מיליון דולר בקירוב, וכי הלקוחות בישראל ביטלו המחאות שהיו מיועדות למתפרות בעזה.

בעלי המתפרות בעזה הוציאו גילוי דעת בו קראו להציל את המגזר ואת תעשיית ההלבשה והטכסטיל מקריסה ולפעול לפתיחת המעברים על מנת לאפשר יבוא ויצוא כבעבר. לדבריהם, מגזר ההלבשה והטכסטיל ברצועה מהווה 17% מהתוצר המקומי ומשמש מקור חשוב להעסקת עובדים.

בתוך כך מציין דין וחשבון שהכין משרד התיאום לנושאים הומניטריים מטעם ארגון האו"ם כי 85% מכלל המפעלים ברצועת עזה סגרו את שעריהם באופן זמני והפסיקו את עבודתם של 70 אלף פועלים מתוכם 35 אלף איש בתחומי הבנייה, הסחר והשירותים.

הדו"ח מתבסס על נתונים שמפרסם מרכז הסחר הפלסטיני PALTRADE וממנו עולה כי היקף ההפסדים הישירים במגזר הרהיטים הגיע ל-8 מיליון דולר, בתעשיית המזון ל-3 מיליון דולר ובתחום החקלאות ל-16 מיליון דולר. בדו"ח נמסר עוד כי מאז ההפיכה בעזה ב-19.6 עברו במסוף קרני 5,377 משאיות מתוכן 535 משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לעומת 20,016 משאיות בחודשים אפריל ומאי שקדמו לכך.