הפלסטינים: הקלות חדשות במעברים ברצועת עזה

סלים אבו ספייה, האחראי על הבטחון במעברי הגבול ברצועת עזה מטעם הרשות הפלסטינית, אישר כי הצד הישראלי העניק הקלות לפלסטינים במעברים ברצועת עזה. הבכיר הפלסטיני ציין כי ההקלות מתבטאות בעיקר במעבר קרני הצפוי לעבור בימים הקרובים לעבודה במתכונת מורחבת עד השעה 23:


00:00 ,15.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סלים אבו ספייה, האחראי על הבטחון במעברי הגבול ברצועת עזה מטעם הרשות הפלסטינית, אישר כי הצד הישראלי העניק הקלות לפלסטינים במעברים ברצועת עזה.
 
בראיון לאתר האינטרנט "אילאף" הודיע הבכיר הפלסטיני כי ההקלות מתבטאות בעיקר במעבר קרני הצפוי לעבור בימים הקרובים לעבודה במתכונת מורחבת עד השעה 23:00. יצויין כי מעבר קרני עבד עד שעות הלילה עד לפיגוע שאירע במעבר לפני כחודשיים דבר שהביא לסגירתו עד לביצוע דרישתה של ישראל מהצד הפלסטיני לנקוט אמצעי בטחון נרחבים כדי למנוע הישנות פיגועים מעין אלה בעתיד.
 
האחראי על הבטחון במעברי הגבול בעזה הוסיף כי נרכש ציוד מיוחד על מנת להקל על בדיקת הסחורות היוצאות ונכנסות דרך מעבר קרני ונפתחו 34 אולמות בדיקה בטחונית. כמו כן הושלמה ההיערכות בחלקים הצפוני והדרומי של מעבר קרני המיועדים למעבר חומרי בנייה.
 
במעבר ארז, הוסיף אבו ספייה, מאפשרת ישראל מעבר של פועלים פלסטינים לתוך תחומי הקו הירוק לאחר השמשת המעבר החדש. מספר הפועלים העוברים במעבר ארז מוערכים על ידו ב- 1,168 בנוסף ל- 450 פועלים שיצאו לעבודה באזור התעשייה הצמוד למעבר ארז ובנוסף לכך עברו לישראל מאות סוחרים.
 
הצד הפלסטיני הביע תקוותו כי ישראל תמלא את הבטחתה בפסגת שארם א-שיח' ותגדיל מספר האישורים לפועלים מעזה בישראל ל- 5,000 איש ומהגדה ל- 12,000 איש. בכל הקשור למעבר רפיח הביע האחראי על הבטחון במעברי הגבול בעזה ברשות הפלסטינית את תקוותו כי מסוף רפיח יחזור בקרוב לעבוד 24 שעות ביממה והבהיר כי לאחרונה התקצרו תורי הנוסעים במעבר זה.