עלייה של 12% בהיטל הדלק בתעריפים ההובלה האווירית באזור המזרח התיכון והמפרץ נכנסה היום לתוקף. העלייה נובעת מעליית מדד הדלקים
החל מהיום, 26 במרץ, נכנסת לתוקף העלאה בהיטל הדלק של עד 12% לקילו בתעריפי ההובלה האווירית באזור המזרח התיכון והמפרץ. העיתון "אלשרק אלאווסט" היוצא לאור בלונדון מדווח כי זוהי ההעלאה הראשונה לשנת 2007 וכי היא נובעת מעליית מדד הדלקים.
מקור יודע דבר בדובאי מסר לעיתון כי ההחלטה על קביעת גובה ההעלאה בהיטל הדלק תתבצע באופן עצמאי על ידי כל חברת תעופה בהתאם למדיניותה הכלכלית ויכולותיה השונות וזאת לאחר שחברות התעופה החליטו לבטל את ההסכם הבלתי כתוב ביניהן, לפיו נהגו חברות התעופה בעולם והידוע בשם 'קאסקו" – ועדות מפעילי חברות ההובלה האווירית, לתאם את עליות המחירים וההיטלים השונים המושתים על הלקוח.
ההחלטה לבטל את התיאום בין חברות התעופה התקבלה לאחר ביקורת חריפה על תיאום מחירים ויצירת קרטל בין חברות התעופה השונות על חשבון הלקוחות ופגיעה בתחרות. על פי הדיווחים חברות התעופה החלו ליישם הסדר חדש בכל הקשור להיטל הדלק והפיכתו לחלק ממחיר כרטיס הטיסה, ואכן חברת התעופה של איחוד הנסיכויות EMIRATES החלה בהפעלת ההסדר החדש.
מנהל המכירות בתחום הובלה אווירית למפרץ ואיראן בחברת "לופטהנזה" סלאח רשוואן מסר כי החברה הגרמנית סבורה כי היטל הדלק הקיים נמוך מההוצאות לאחר העלייה במחירי הנפט בעולם, ועל כן החליטה להעלות את היטל הדלק ולהשוותו לרמה שהייתה בתחילת חודש פברואר 2007. להערכתו, ההעלאה צפויה לעמוד על 12% לכל קילוגרם מטען בהטסת מטענים בכל רחבי האזור כולל מדינות המפרץ ותימן.
היקף הפעילות של החברה הגרמנית באזור המזרח התיכון מוערך ב-800 עד 1,000 טון מטען לחודש ב-29 טיסות שבועיות - 2 מהן טיסות מטען בלבד.