הסכם תעופה חדש בין האיחוד האירופי לקטאר

ההסכם מגביל בשלב ראשון את מספר הטיסות שיכולות לבצע חברות תעופה משני הצדדים מחמישה שווקים באירופה-בלגיה, גרמניה, צרפת, איטליה והולנד


11:50 ,21.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

האיחוד האירופי חתם השבוע על הסכם שירותי תחבורה אווירית עם קטאר, הכולל תקרות למספר הנוסעים במספר שווקים מרכזיים לפני יישום של גישה מלאה לשווקים בשנת 2024. ההסכם החדש מתמקד בהעלאת מספר הנוסעים, הסחר, המטען, הסיוע, העסקים, הפנאי והתרומה לכלכלות המקומיות ברחבי האיחוד האירופי, תוך הגדלת הפוטנציאל המסחרי של חברת התעופה הלאומית של קטאר, ״קטאר איירוויס״.

 

ההסכם מגביל בשלב ראשון את מספר הטיסות שיכולות לבצע חברות תעופה משני הצדדים מחמישה שווקים באירופה-בלגיה, גרמניה, צרפת, איטליה והולנד - לפני ״העלאה הדרגתית״ בהיקף עד 2024. ההסכם כולל גם התחייבויות משני הצדדים ל״תחרות הוגנת״ וכולל התייחסות גם לנושא ״ההגנה החברתית והסביבתית״.

 

נציבת התחבורה של האיחוד האירופי עדינה ואליאן הצהירה: ״הסכם זה, הראשון בין האיחוד האירופי לאזור המפרץ, מהווה אמת מידה עולמית להסכמי תעופה צופים פני עתיד.

 

״הסכם זה יביא הזדמנויות חדשות, יותר אפשרויות בחירה וסטנדרטים גבוהים יותר לנוסעים, לתעשייה ולעובדי התעופה״.

 

יצוין שהנציבות קיבלה מנדט לנהל משא ומתן על הסכם שירותי אוויר כלל-איחוד האירופי -שיחליף את ההסכמים הדו - צדדיים הקיימים - עם קטאר מאז שנת 2016. המו״מ נערך על רקע חששות של ״משחק לא הוגן״ שהביעו בעבר מספר חברות תעופה באיחוד האירופי עקב מהירות הצמיחה של ״קטאר איירווייס״. צמיחה זו באה לידי ביטוי בכך שקטאר הפכה להיות שוק התעופה ה-15 בגודלו עם האיחוד האירופי, עם 6.3 מיליון נוסעים בשנת 2019.