הסכם לשיתוף פעולה בין נמל ביירות לנמל מרסיי

ההסכם כולל החלפת מידע ומומחיות טכנית הקשורה לתחבורה ימית ופיתוח פעילות הנמלים. שיקום נמל ביירות יחל לאחר השלמת הכנת תכנית האב עבורו, בשיתוף עם הבנק העולמי


12:15 ,09.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לבנון וצרפת חתמו השבוע על הסכם שיתוף פעולה בין המינהלות של נמלי ביירות ומרסיי. ההסכם כולל החלפת מידע ומומחיות טכנית הקשורה לתחבורה ימית ופיתוח פעילות הנמלים. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית ציטטה את שר העבודה הציבורי והתחבורה בממשלה הזמנית, עלי חמייה, שאמר כי שיקום נמל ביירות יחל לאחר השלמת הכנת תכנית האב עבורו, בשיתוף עם הבנק העולמי.

 

במהלך טקס החתימה הכריז השר על ״השקת סדנת השיקום של הנמל עד סוף אוגוסט הקרוב, כחלק מתהליך פתוח לכל העולם, במסגרת החוק וחוברת תנאים עם סטנדרטים הכוללים שקיפות מוחלטת״. ההסכם נחתם בנוכחות ראש מחלקת המינהל וההשקעות של נמל ביירות, עומר עיתאני, ומנהל נמל מרסיי הצרפתי, הרב מרטי, בנוכחותם של חמייה, של שר התעשייה הלבנוני. ג'ורג' בושיקיאן, ושגרירת צרפת בלבנון, אן גרו.

 

יצוין כי מוקדם יותר השנה הצהיר חמייה כי סוכם לחתום על חוזה לניהול, תפעול ותחזוקה של מסוף המכולות בנמל ביירות, עם חברת CMA CGM הצרפתית לתקופה של 10 שנים.