הסכם להקמת מסדרון תחבורה בין איראן, אזרבייג׳ן וגיאורגיה

שלושת המדינות הגיעו להסמכה בדבר הקמת מסדרון תחבורה שיחבר את המפרץ הפרסי לים השחור. הסחורה תועבר ממעבר המכס אסטרה באיראן לאזרבייג׳ן ומשם לנמלי בטומי ופוטי בגיאורגיה


09:46 ,09.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

איראן, אזרבייג׳ן וגיאורגיה הגיעו להסכמה בדבר הקמת מסדרון תחבורה שיחבר את המפרץ הפרסי עם הים השחור. סוכנות ידיעות באזרבייג׳ן דיווחה כי הדברים נאמרו על ידי מנכ״ל המינהלה האיראנית לתחבורה בינלאומית והובלת מטענים, ג׳וואד הדאיטי.

 

לדבריו, הסחורות האיראניות עשויות להיכנס לשווקי מדינות מזרח אירופה דרך המסדרון הזה. בגיאורגיה שני נמלים על חוף הים השחור וסחורות ומטענים מועברים מהם למדינות מזרח אירופה. לפי התכנית, הסחורה תועבר ממעבר המכס אסטרה באיראן לאזרבייג׳ן ומשם לשני הנמלים בגיאורגיה - בטומי ופוטי. שני הנמלים האלה מקושרים היטב לנמלי מדינות אחרות לחופי ים השחור.

 

נזכיר כי איראן שואפת להגדיל את היקף חילופי הסחר שלה עם מדינות מזרח אירופה על ידי קישור בין המפרץ הפרסי לים השחור ולכן התכנית להעביר סחורות דרך אזרבייג׳ן אינה מקרית. אזרבייג׳ן נחשבת למדינה המפותחת ביותר באזור מבחינת תשתיות התחבורה ויחסיה הקרובים עם גיאורגיה מאפשרים את פתיחת המסדרון.