הסכם בין ערב הסעודית ו-PSA: תוקם חברה משותפת להפעלת מסופי מכולות

שלטונות ערב הסעודית חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת משקיעים מסינגפור להקמת חברה משותפת למימון, הקמה והפעלה של מסופי מכולות בנמלי הממלכה


00:00 ,12.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות ערב הסעודית חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת משקיעים מסינגפור להקמת חברה משותפת למימון, הקמה והפעלה של מסופי מכולות בנמלי הממלכה.
 
ההסכם נחתם בריאד בירת סעודיה בין קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית לבין נציג חברת  PSA Singapore השייכת לרשות הנמלים של המדינה.
 
בהודעת משרד האוצר הסעודי נמסר כי על פי המוסכם יבצעו הצדדים סקרי היתכנות בדבר היקף הביקושים להובלה ימית של מכולות, עלויות, תנועת התובלה הימית וסוגי המטענים המומכלים למול יכולת הטעינה והפריקה של מכולות בנמלי ערב הסעודית.
 
התסקיר יתבסס בעיקר על הצורך בהקמת רציפים ורכישת מנופים וציוד למסופי המכולות. משרד האוצר הסעודי הבהיר בהודעתו כי ההסכם נחתם במסגרת התוכניות לחיזוק התשתיות בנמלי הממלכה, שיפור יכולת הטעינה והפריקה במסופי המכולות והגדלת יכולת התחרות.
 
החברה הסינגפורית  PSA Singapore נחשבת לחמישית בגודלה בעולם ובשנת 2008 טיפלה ב 29 מיליון TEU בארבעה מסופי מכולות ושני מסופים רב תכליתיים אותם היא מנהלת בסינגפור.