הכנסות תעלת סואץ חצו את קו 4 מיליארד הדולר

התעלה הצליחה לשבור שיא נוסף במספר האוניות שעברו בה ביום והוא 78 אוניות אשר נשאו מטען כולל של 2 מיליון ו-756 אלף טון. הנהלת התעלה אינה פוסלת מעבר של אוניות המונעות בדלק גרעיני


00:00 ,09.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התעלה הצליחה לשבור שיא נוסף במספר האוניות שעברו בה ביום והוא 78 אוניות אשר נשאו מטען כולל של 2 מיליון ו-756 אלף טון. הנהלת התעלה אינה פוסלת מעבר של אוניות המונעות בדלק גרעיני
 
הגנרל ימיה אחמד עלי פאדל ראש רשות תעלת סואץ הודיע כי התעלה רשמה את היקף ההכנסות הגבוה ביותר בתולדותיה במהלך שנת הכספים בין יוני 2006 עד יוני 2007- 4 מיליארד 168 מיליון דולר, גידול של 17% לעומת שנת הכספים שקדמה לה.

פאדל ייחס במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך לרגל יום השנה ה-51 להלאמת תעלת סואץ את הגידול בהכנסות התעלה להאצה בכלכלה העולמית מחד ולעלייה במחירי השכרת האוניות והדלקים דבר המגדיל את הרווח בשימוש במעבר בתעלה מאידך.

במהלך מסיבת העיתונאים דווח כי התעלה הצליחה לשבור שיא נוסף במספר האוניות שעברו בה ביום והוא 78 אוניות אשר נשאו מטען כולל של 2 מיליון ו-756 אלף טון. בתשובה לשאלה הדגיש פאדל כי אין מניעה למעבר אוניות המונעות בדלק גרעיני בתעלה, אשר הן בעיקר ספינות מלחמה ומשחתות, אולם זאת אך ורק לאחר קבלת אישור משרד הביטחון והחוץ של מצרים ובדיקות מתאימות למניעת דליפה גרעינית.

פאדל הוסיף כי רשות התעלה ממשיכה בביצוע הפרוייקט להעמקת תוואי התעלה ל-66 רגל לכל אורכה וההערכה כיום היא שהפרוייקט יושלם עד סוף שנת 2007 או תחילת 2008.

לדבריו, העיכובים בהשלמת פרוייקט ההעמקה נובעים מתנועת המעבר הגדולה בתעלה המונעת זמן עבודה מספיק מהמחפורות לצורך ההעמקה. בכל מקרה, התעלה מוכנה למעבר מכליות גז שתכולתן מגיעה עד 265 אלף מטר מעוקב ובתעלת סואץ צופים שמספרן יגדל מ-300 לאלף בשנה משנת 2011. במקביל, ממשיכה רשות התעלה בתוכנית מתן הנחות ועידוד למכליות גז טבעי לחצות את התעלה. בעקבות התוכנית הצליחה התעלה לפתוח שווקים חדשים בספרד, צרפת ותורכיה ומספרן הכולל של מכליות הגז שעברו בתעלה בתקופה שבין 1993 ועד תחילת שנת 2007 הגיע ל-1,594 אשר נשאו מטען נטו של 43 מיליון טון והשיגו הכנסות של 377 מיליון דולר.
 
ראש רשות התעלה הוסיף כי במסגרת התוכניות לעתיד מבצעת רשות התעלה סקר היתכנות כלכלית בשאלת העמקת התעלה ל-72 רגל. פאדל הבהיר כי רשות התעלה מעורבת בפרוייקטים לפיתוח כלכלי באזור בכלל זה בעלות של 10% בחברת המכולות של נמל פורט סעיד, 22.5% בחברה לפיתוח נמל עין אלסוח'נה לחוף ים סוף והיא בוחנת בימים אלה השתתפות בפרויקט להקמת תחנה לתדלוק ואספקה לאוניות הצפויה להיות מוקמת בפורט סעיד ובסואץ.