דיווח: תעריפי המעבר בתעלת סואץ לא ישתנו ב-2011

מדיניות מצרים תהיה להותיר את תעריפי המעבר כפי שהם, על מנת לעודד את תנועת הספנות העולמית דרך מעבר המים הבינלאומי. הדיון בקביעת תעריפי חציית התעלה ייערך החודש


00:00 ,04.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מקורות ברשות תעלת סואץ מדווחים כי, ראש רשות התעלה הגנרל ימיה אחמד עלי פאדל צפוי להודיע בקרוב על השארת תעריפי המעבר בתעלה בשנת 2011 על כנם, ללא שינוי לעומת שנת 2010.

המקורות מסרו כי, מדיניותה של מצרים תהיה להותיר את תעריפי המעבר כפי שהם על מנת לעודד את תנועת הספנות העולמית דרך מעבר המים הבינלאומי. מנהל מחלקת התקשורת ויחסי ציבור ברשות תעלת סואץ, טארק חסניין, מסר כי הכינוס הכללי לדיון בקביעת תעריפי חציית התעלה ייערך במהלך החודש הנוכחי.

בתוך כך, פרסם נשיא מצרים חוסני מובארכ החלטה נשיאותית, לפיה תוארך כהונתו של ראש רשות תעלת סואץ הגנרל ימיה אחמד עלי פאדל בשנה נוספת, וזאת החל מה-1 לינואר 2011. הגנרל פאדל משמש בתפקיד הרגיש ברציפות מחודש ינואר 1996 והיה אמור לפרוש מתפקידו בהגיעו לגיל 75.

בכך שם נשיא מצרים קץ לחרושת השמועות בדבר זהותו של הראש החדש של רשות תעלת סואץ ודחה את קבלת ההחלטה בשנה נוספת, במטרה לשמור על יציבות הארגון. הגנרל ימיה אחמד עלי פאדל הוא יושב הראש החמישי של רשות תעלת סואץ מאז הלאמתה בשנת 1956. הוא נולד באלכסנדריה בשנת 1936, הוא בוגר המכללה הימית של הצבא המצרי ובעל תואר שני בלימודי צבא.