דיווח: תעריפי המעבר בתעלת סואץ יישארו על כנם ב-2010

זוהי השנה השנייה ברציפות בה מחליטה רשות תעלת סואץ להותיר את דמי המעבר ללא שינוי עקב המשבר הכלכלי העולמי


00:00 ,20.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זוהי השנה השנייה ברציפות בה מחליטה רשות תעלת סואץ להותיר את דמי המעבר ללא שינוי עקב המשבר הכלכלי העולמי
 
מקורות ברשות תעלת סואץ מסרו בסוף השבוע כי מצרים צפויה להשאיר את גובה דמי המעבר בתעלת סואץ על כנם ללא שינוי בשנת 2010.
 
מקור ברשות תעלת סואץ מסר כי "רוב חברי מועצת המנהלים של רשות התעלה הסכימו להשאיר תעריפי המעבר ללא שינוי", אולם הדגיש כי ההחלטה אינה סופית עד לאשרורה על ידי ראש ממשלת מצרים אחמד נט'יף.
 
זוהי השנה השנייה ברציפות בה מחליטה רשות תעלת סואץ להותיר את דמי המעבר ללא שינוי עקב המשבר הכלכלי העולמי. המקור המצרי הוסיף כי שלטונות התעלה ימשיכו בהפעלת מערך ההנחות למכליות נפט ואוניות תיירות.
 
נזכיר כי מתחילת השנה נרשמה בתעלת סואץ ירידה תלולה בהכנסות ובמצרים עלו קולות המותחים ביקורת על רשות התעלה על שלא יזמה הורדה בתעריפים כדרך התמודדות יעילה עם הירידה בתנועת האוניות עקב המשבר הכלכלי העולמי.
 
הכנסות התעלה מדמי מעבר בחודשים ינואר עד נובמבר 2009 הגיעו לכדי 4.318 מיליארד דולר, לעומת 5.375 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
 
הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה במספר האוניות אשר חצו את התעלה בתקופה הנזכרת דהיינו 15,774 אוניות לעומת 19,855 בתקופה המקבילה בשנת 2008.
 
מומחי כלכלה עוקבים בדריכות אחר גרף הכנסות מדמי מעבר בתעלת סואץ כמבטא של היקף הקיפאון בתנועת הסחר העולמית ובמקביל, גודל השפעת פעילות הפיראטים בסומליה על תנועת הספנות באזור. נזכיר כי בשנת 2008 רשמה תעלת סואץ שיא הכנסות של כל הזמנים – 5.382 מיליארד דולר ממעבר 21,420 אוניות אשר נשאו מטען כולל של 910 מיליון טון.